Европа ще спре от продажба автомобилните двигатели с вътрешно горене | ||||||
| ||||||
С приетия текст, който представлява позицията на Парламента за преговори с държавите членки, евродепутатите подкрепят предложението на Комисията за постигане на пътна мобилност с нулеви емисии до 2035 г. (цел за целия автомобилен парк на ЕС за намаляване на емисиите от нови леки пътнически автомобили и леки търговски превозни средства със 100 % в сравнение с 2021 г.). Междинните цели за намаляване на емисиите за 2030 г. ще бъдат определени на 55 % за леките автомобили и 50 % за микробусите, съобщава БНТ. Докладчикът Ян Хуитема (Renew, Нидерландия) заяви: "Амбициозното преразглеждане на стандартите за CO2 е важна част от постигането на нашите цели в областта на климата. С тези стандарти създаваме яснота за автомобилната индустрия и можем да стимулираме иновациите и инвестициите на производителите на автомобили. Освен това закупуването и управлението на автомобили с нулеви емисии ще стане по-евтино за потребителите. Радвам се, че Европейският парламент подкрепи амбициозното преразглеждане на целите за 2030 г. и подкрепи целта за намаляване на емисиите със 100% за 2035 г., която е от решаващо значение за постигане на неутралност по отношение на климата до 2050 г.“ Евродепутатите са готови да започнат преговори с държавите членки на ЕС. На 14 юли 2021 г., като част от пакета "Подготвени за цел 55“, Комисията представи законодателно предложение за преразглеждане на стандартите за емисиите на CO2 от леки пътнически автомобили и леки търговски превозни средства. Предложението има за цел да допринесе за постигането на целите на ЕС в областта на климата до 2030 г. и 2050 г., да осигури ползи за гражданите чрез по-широко внедряване на превозни средства с нулеви емисии (по-добро качество на въздуха, икономии на енергия и по-ниски разходи за притежаване на превозно средство), както и да стимулира иновациите в технологиите с нулеви емисии. |