Вашето име  
 Вашият e-mail адрес  
 Име на получателя  
 E-mail на получателя  
Сигнал: Порочните практики на телекомите и методите, с които ни принуждават да подпишем с тях
Автор: Екип Varna24.bg 15:35 / 01.07.2022Коментари ()1987
©
В редакцията на Sofia24.bg получихме сигнал от читател за една "интересна"  практика на мобилните оператори. С две думи - внимавайте при позвъняване по телефона и приемане на предложение за преподписване на договор. 

Разказът на нашия читател за агресивната практика:

Представител на мобилния оператор се обажда по телефона, за да информира клиента, че има за него специална оферта за нов срочен договор и се интересува как да му го изпрати за подпис – чрез куриер или онлайн. Поставя акцент върху увеличен обем на услугите, без да споменава, че месечната такса ще е с около 2 лв. повече от тази в момента.


Ако клиентът се съгласи "специалната оферта“ да му бъде изпратена за запознаване онлайн (защото отчита, че при изпращане с куриер, ще трябва да подпише на крак, без да може спокойно да я прегледа и да провери какви подобни пакети има при другите телекоми), той получава SMS, че "договорът е наличен за е-подпис“ и се посочва краен срок на валидност на предложението, който е по-къс от две денонощия.

При изтичането на времето за дигитално подписване и без извършване на каквото и да било действие от страна на абоната, той получава нов SMS, с който се уведомява, че документите ще бъдат предадени за доставка от куриер до адреса му.

Веднага следва нов SMS, който гласи: "Във връзка с приета от Вас оферта, моля да се запознаете с Общите условия на дружеството. Договорът ще получите по куриер и след като бъде подписан от Вас, условията му ще влезнат в сила“.

В телефонното обаждане обаче представителят на телекома твърди, че при подписване на документите чрез куриер, договорът влиза в сила 48 часа след полагането на подпис от Ваша страна. Т.е. доброволно се съгласявате на скъсяване на законовия срок за отказ от договор извън търговски обект, което отново е притискане и злоупотреба с потребителските права, за наличието на които много хора дори не подозират.

Да обобщим:

Звънят ти. За да не ти досаждат, казваш да ти изпратят офертата за евентуален преглед онлайн, защото с куриер не те устройва, а да я получиш в офис ти е отказано понеже била възможна само дистанционно. Пускат я за е-подпис с кратък срок на валидност. Без дори да си я отворил за преглед, след по-малко от 2 дни телекомът те уведомява с SMS, че ще получиш документите за подпис по куриер!

Сега ми е любопитно какво нахалство е обучен да прояви куриерът, когато донесе договора, за да ме принуди да го подпиша на крак! И дали, след като откажа, най-накрая на телекома ще му стане ясно, че е вложил излишни усилия и средства да накара насила някой да се абонира за услугите му.

Ако това не е агресивна практика!...



Още по темата: общо новини по темата: 76
19.09.2024 »
11.09.2024 »
18.04.2024 »
25.03.2024 »
19.03.2024 »
18.03.2024 »
предишна страница [ 1/13 ] следващата страница
https://www.varna24.bg/novini/Bylgaria/Signal-Porochnite-praktiki-na-telekomite-i-metodite-s-koito-ni-prinuzhdavat-da-podpishem-s-tyah-1298279
Copyright © Varna24.bg. Всички права запазени.