Lego ще увеличи пазарния си дял въпреки глобалното икономическо забавяне | ||||||
| ||||||
Главният изпълнителен директор на Lego Нилс Кристиансен очаква най-големият производител на играчки в света да увеличи пазарния си дял през тази година, въпреки че нарастващите разходи през първото полугодие сложиха край на серията от звездни ръстове на печалбата. Датската частна група отчете 17% ръст на приходите през първото полугодие до 27 млрд. датски крони (3,5 млрд. долара), тъй като е нараснала значително по-бързо от забавящата се индустрия за играчки, но нетната печалба е спаднала с 2% до 6,2 млрд. датски крони. "Преодоляхме доста несигурности като Русия, Ковида-19 и Китай, както и нарастващите разходи и постигнахме резултати над очакванията", заяви Кристиансен. Нарастващите инвестиции в цифрови продукти, премахването на изкопаемите горива от пластмасовите тухлички и разходите за усвояване на по-високите цени на суровините и енергията се комбинират, за да оставят оперативната печалба на групата през първото полугодие без промяна на ниво от 7,9 млрд. датски крони. Групата се радваше на изключителна първа половина на 2021 г., когато приходите ѝ се увеличиха повече от два пъти. Производителят на играчки затвърди статута си на най-голям в индустрията както по продажби, така и особено по печалби след експлозивния растеж през последните четири години, тъй като все повече деца купуваха комплектите му, фокусирани върху "Междузвездни войни" и "Хари Потър", както и върху полицейски и пожарни станции. През 2021 г. и първото полугодие на 2022г. Lego се въздържа от повишаване на цените на своите комплекти, но през август коригира някои цени, най-вече на продукти, предназначени за по-възрастни потребители, а не за деца, добави Кристиансен. |