БАОВК ще съдейства на потребители и фирми при нелоялни търговски практики | ||||||
| ||||||
Българска асоциация "Отопление, вентилация и климатизация“ (БАОВК) ще помага за решаването на казусите като изследва проблемите и сезира институциите, които са отговорни за тяхното решаване. Стартирането на този тип инициатива е част от мисията на организацията да минимизира нелоялните търговски практики и да подобри средата както за потребителите, така и за фирмите в бранша. "Към момента потребителите и фирмите имат затруднение в подаването на сигнали към институциите, както и за получаване на съдействие от тях. Сред най-често срещаните нарушения са нелоялните търговски практики, които засягат крайния потребител, а фирмите често са жертва на некоректни практики от инвеститори и недобросъвестни клиентски похвати. Чрез експертизата на членовете ни както в практически, така и в юридически аспект, ще се постараем да съдействаме на потърпевшите страни за максимално бързо и качествено разрешаване на такъв тип казуси“, коментира Петър Хетемов – председател на Българска асоциация "Отопление, вентилация и климатизация“. В края на миналата година Българска асоциация "Отопление, вентилация и климатизация“ (БАОВК) внесе предложение в Комисията за защита на потребителите във връзка с необходимостта от разработване на механизъм, който да прекрати нелоялните и заблуждаващи търговски практики на доставчици или оператори на услугите монтаж и сервизно обслужване на климатична, вентилационна, отоплителна, термопомпена техника, газови инсталации и уреди. Причината за внасяне на предложението са зачестилите оплаквания от потребители, които се свързват с Българска асоциация "Отопление, вентилация и климатизация“. От организацията коментират, че жалбите са значително завишени през последната година, предвид необходимостта от по-икономични начини за отопление. Това прави сектора актуален и на пазара се появяват множество физически лица и фирми, които искат да се възползват от завишеното търсене, но нямат професионалната квалификация и необходимите разрешителни за извършване на услугите. От организацията предлагат техни специалисти да участват в разработването на механизъм съвместно с Комисията за защита на потребителите, който да има ясни критерии и процеси за установяване на нарушения, вследствие на които да се предприемат предвидените в Закона за защита на потребителите действия. Специалистите от Българска асоциация "Отопление, вентилация и климатизация“ (БАОВК) акцентират на това, че по този начин ще бъде повишено нивото на защита на икономическите интереси на потребителите и ще бъде оптимизиран процеса на реален контрол по спазване на законодателството в областта. |