Работодателите трябва да уведомяват НАП, ако пращат служители в командировка в ЕС | ||||||
| ||||||
Новото изискване е свързано с коректното издаване на удостоверения от НАП за приложимото законодателство в случаите на командироване. Това удостоверение е необходимо на служителя, за да докаже, че се осигурява в България и не е задължен да плаща осигурителни вноски в съответната държава-членка на ЕС. Документът се представя пред чуждестранния работодател, който изплаща възнаграждението му или пред приходните власти в съответната държава. Според новите регламенти удостоверението ще важи за до 24 месеца, а не както беше досега за 12 месеца, с опция за удължаване с нови 12 месеца. С новите регламенти се предвижда също, че до две години обмяната на информация между институциите в ЕС ще става по електронен път, като вместо хартиени документи ще се разменят е-формуляри. НАП е от първите институции, които участват в тестовата фаза на проекта за въвеждане на електронен обмен. Новите регламенти предвиждат опростяване и внасяне на яснота на правилата при определяне на приложимото законодателство. Това се прави с цел по-добра защита на правата на гражданите на ЕС. Повече информация за новите европейски изисквания, както и регламентите на ЕО (Регламент (ЕО) № 883/2004 и Регламент (ЕО) № 987/2009) могат да се прочета на интернет страницата на НАП - www.nap.bg. |