Ето как да предотвратим прегряване на двигателя в задръстване | ||||||
| ||||||
Има много причини за това: "мъртъв“ термостат, спукани маркучи, "уморена“ водна помпа. Често е виновен и некачественият антифриз, който влиза в системата по нареждане на невнимателен собственик на кола или неграмотен майстор. Въпреки това, ако проблем с маркучите може да се открие с очи, а неизправност на термостата се забелязва от по-опитните по по-бавното загряване (обикновено се разваля в отворено положение), то проблем с водната помпа е доста по-труден за откриване. Като цяло това е най-простото устройство, което се задвижва от пистовия ремък и мнозина от специалестите го определят като консуматив - ако тече, сменете го. Освен това всички разпоредби казват, че животът на помпата е от 60 000 до 90 000 км. Към нея обикновено се слага нов ремък, който пък от своя страна върви в комплект с полки и обтегачи. Но трябва да знаете, че при проблеми с водната помпа не винаги се стига до теч. Първо помпата започва да трака, защото с износването на гумените уплътнения антифризът попада върху лагерите. Като намалите малко музиката в колата, този звук може лесно да бъде чут. Вторият важен момент е хлабината в ролката. Ако имате съмнение за този проблем, тогава можете да разклатите ролката на ръка, без дори да сваляте ремъка. Не е лесно да се достигне, но е възможно: минималното "движение“ показва, че този мъзел е за смяна. С очите си можете да видите и третата точка: неправилно подравняване, тоест крива ролка спрямо другите възли, задвижвани от ремъка. Звучи сложно, но всъщност е просто: трябва да е успоредно на двигателя, иначе ще доведе до проблеми. В точка четири включваме петна и дори миризма на антифриз. Ако локализирате такива, то не се колебайте да поръчате нова водна помпа. А защо се получава износване? Ключовият момент е качеството на течността и честотата на нейната подмяна. Утайки или неправилен състав на антифриз или запушен радиатор много по-драстично намаляват живота на помпата. А продължителността на живота и работата на най-скъпия агрегат на всеки автомобил - двигателят, зависи пряко от нейната работа. Като цяло рискът не е оправдан - определено не си струва да спестявате от поддръжката на охладителната система. |