Вашето име  
 Вашият e-mail адрес  
 Име на получателя  
 E-mail на получателя  
Елица Стоилова: Търсенето на АІ чатботове се развива с огромни темпове в България
Автор: Екип Varna24.bg 13:11 / 24.04.2023Коментари ()1027
© Фокус
Най-ценното, с което разполага всеки един от нас, е нашето време. Това е ресурс, който не се възобновява и е изключително важно какво правим с тези минути, които са ни дадени. Това каза Елица Стоилова – съосновател на безкодова платформа за създаване, управление и трениране на чатбот с изкуствен интелект UMNI, в предаването "Човекът на фокус“ на Радио "Фокус“. 

Тя обясни, че чатботовете представляват софтуерни решения, които имитират разговор с човек, автоматизират рутинни задачи, отговарят на често задавани въпроси, предоставят информация, събират клиентски данни, прави заявки, резервации, регистрации. "Т.е. цялата тази рутина, с която се занимава персоналът, може да бъде дадена на един чатбот с изкуствен интелект. Когато зададете въпрос, ако в рамките на 3 секунди получавате отговор, това е чатбот“, обясни Стоилова.  

Първият чатбот е създаден през далечната 1966 г. и в момента тя вече е утвърдена технология, която е достъпна до всеки. По-големите бизнеси и корпорации използват масово чатботове от 2000 г., а след 2015-2016 г. те масово навлизат в маркетинга и продажбите. "Ние говорим вече за десетилетие използване на тази технология и досега не сме видели някой да бъде уволнен за това, че в бизнеса има чатбот“, отбеляза Стоилова.  

Изкуственият интелект отдавна е част от нашето ежедневие – в социалните мрежи, в интернет търсачките. "Спам филтрите в нашите имейли работят много често с изкуствен интелект. Когато четем новини, много често те са писани от изкуствен интелект и одобрени от човек. Множество реклами в момента се правят от изкуствен интелект и се одобряват от хора. Преди няколко години излезе и първата книга, която беше написана от изкуствен интелект с предговор от човек“, даде примери тя.  

По думите й търсенето на АІ чатботове се развива с огромни темпове в България, като увеличаване на търсенето на услугата се е наблюдавало още преди появата на ChatGPT. "По време на пандемията хората бяха насилствено вкарани в дигиталния свят и хората наистина свикнаха да се обслужват дигитално. На практика 65% от потребителите очакват някаква форма на дигитално самообслужване от бизнесите. Хората разбраха, че могат да си свършат доста работа без да имат нужда да говорят с друг човек. На нашата платформа до 45% от комуникацията е нощно време, с час пик между 22.00 и полунощ. Бизнесът тогава спи, клиентите – не“, посочи съоснователят на безкодовата платформа за създаване, управление и трениране на чатбот с изкуствен интелект UMNI.  

Тя посочи още статистически данни за страната ни, според които 77% от времето, в което потребителите са онлайн, те имат нужда от информация, обслужване, комуникация. До 80% от комуникацията с потребителите са рутинни задачи и рутинни въпроси. "Когато тази комуникация се автоматизира и се даде на технология като АІ чатбота например, на персонала му остава повече време да се съсредоточи върху задачи, които имат по-висока добавена стойност за бизнеса и за клиентите, както и за самия персонал, защото работа става по-интересна, мотивира ги да се развиват“, каза още Стоилова.


https://www.varna24.bg/novini/Bylgaria/Elica-Stoilova-Turseneto-na-A-chatbotove-se-razviva-s-ogromni-tempove-v-Bulgariya-1651222
Copyright © Varna24.bg. Всички права запазени.