Хесус Кабайеро за летище "София": Планираме изграждане на изцяло нов Терминал 3 | ||||||
| ||||||
Летище "София“ подлежи на изключително много регулации, а това забавя изключително много процесите, допълни той. И даде пример с изграждането на нова тоалетна през 2022 г. "За тази тоалетна ни бяха нужни 14 одобрения от 14 различни административни органа. Всяко едно одобрение отнема около месец“, отбеляза Хесус Кабайеро. Той разказа за планираното обновление на Терминал 2. Той ще бъде напълно трансформиран, като пътниците ще имат усещането за влизане в изцяло нова сграда. "Ще има пълно обновление на предаерогаровата площ. Предвиждаме въвеждане на изцяло нова система за обработка на багаж, която ще утрои капацитета, който имаме в момента. Планираме да удвоим капацитета на гишетата за чекиране, също така да въведем един плавен процес на проверка по сигурност от нашия екип, като въведем нови рентгенови машини и най-нови технологии и при паспортния контрол. Планираме обновление на търговските зони, да изградим изцяло нова зона за търговия, магазини, заведения за храни и напитки. Също така планираме да изградим една тераса, която ще бъде на открито и ще има чудесен изглед към пистата. Изграждаме нов паркинг с повече от 2000 места и планираме обновление и на покрития паркинг. В зоните за изчакване ще има изцяло ново обзавеждане“, поясни Хесус Кабайеро. Той увери, че "СОФ Кънект“ се опитва да въвежда най-добрите практики от Западна Европа на Летище "София“. "Нашата концепция е да подобрим преживяването на пътниците, когато използват нашето летище. Подали сме голям брой проекти за одобрение от властите. Например сега очакваме да получим одобрението за строеж за обновяване на закрития паркинг, който е в изключително лошо състояние“, посочи изпълнителният директор на компанията. Важни за "СОФ Кънект“ са не само пътниците, но и авиокомпаниите, които оперират на летището. "Адаптираме се към различните типове компании, за да могат те да оперират удобно“, допълни той. След приключване на реновацията на Терминал 2, всички полети ще бъдат прехвърлени там и ще се пристъпи към реновация и на Терминал 1. Сградата на терминала е изградена през 1937 г. и тя има голяма историческа и архитектурна стойност, отбеляза Хесус Кабайеро. "Планираме да запазим залата за заминаващи със специфичната мозайка и полилеите, които са там, но трябва да намерим един добър баланс, тъй като са ни нужни площи за развитие на карго зона, индустриална зона и за обща авиация“, обясни изпълнителният директор на "СОФ Кънект“. По думите му забавените полети се дължат на огромните задръствания на територията на цяла Европа заради прекомерния трафик. "РВД се справят изключително добре с управлението на въздушното пространство в България и в нашето въздушно пространство не се генерират забавяния. Те по-скоро идват от нашите съседи“, обясни Хесус Кабайеро. На Летище "София“ работят различни оператори по наземно обслужване и те имат проблеми с недостиг на персонал, което се отразява върху работата им. "Ние нямаме контрол върху тях, но се опитваме да помогнем, доколкото можем, в тези процеси. Надяваме се също така на подкрепа и от ГВА и Министерството, за да ги задължат да спазват изискванията за доставяне на багаж на време“, допълни той. |