Вижте защо най-голямото горско предприятие в България е закупило 80 автомобила на по-висока от базовата цена | ||||||
| ||||||
В отговор на въпроса, инж. Бакалов заяви, че те са използвали информация от официалния сайт на "Дачия“, откъдето е взета цената за базовия модел. "Базовият модел е на определена цена, но всички т. нар. екстри или допълнителни оборудвания в автомобила се заплащат допълнително. За пример той посочи, че цвета на автомобила ако е различен от бял се заплаща 900 лв. над базовата цена. При всички показатели, които са изпълнени, ние сме взели най-висок клас автомобили, плюс 4 летни и 4 зимни гуми, включени в цената на автомобила, плюс цените за доставка на заявени от нас адреси, плюс екотакси и разходи по транспорта. Така сумирано с всички екстри, както е разписано и в процедурата, тя е достъпна на Сайта на Агенцията за обществени поръчки и там може да се види, истинското оборудване на автомобила. Така може да се остойности и се вижда, че цената, която плащаме не е висока. Просто базовия модел не отговаря на това, което ние ще получим. Това е и причината автомобилите да са с около 8 000 лв. по-скъпи от базовата цена. В тази цена се включва сензор за предните брони, подгряване на седалки, мултифункционален волан, навигация на български език на колата и други екстри. Поискали сме и удължение с две години на гаранцията, което също оскъпява автомобила. Крайната цена е такава, каквато е в процедурата“, поясни инж. Бакалов. На въпрос, защо още в началото са отстранени другите две фирми, участващи в обществената поръчка, инж. Бакалов обясни, има председател и членове на комисията по ЗОП. "Те са ги отстранили заради нередности, заради които най-вероятно са преценили, че не могат да продължат по-нататък процедурата. Щом фирмите не са обжалвали тяхното отстраняваме, значи най-вероятно мотивите на комисията са основателни. Те имат право да обжалват отстраняването им като фирма участник. Това е така с всяка процедура“, посочи инж. Бакалов. Той уточни, че преди да обявят дадена процедура, правят маркетингово проучване на минимум 3-4 оферти от производители, независимо от марката. Там експертите дават становище и обособяват една средна цена, която се иска за автомобил за разрешение от министъра за обявяване на процедура. "Това е състезателна процедура и ние не може да заложим в самата процедура да искаме отстъпки. Тук печели най-ниската оферта и това е достатъчно изискване за защита на нашия интерес. Обявена е процедура, цитирам по памет за 3,8 млн. без ДДС, а е сключена за 3,6 млн. и пак има занижаване на цената – не е тази, която ние сме обявили като начална за процедурата“, посочи директорът на ЮЦДП - Смолян. Инж. Бакалов допълни, че все още не са получили новите автомобили. Те са използвали опцията да заявят автомобили, когато имат необходимост и при заявка, определено количество в едномесечен срок да бъде доставено. Инж. Бакалов подчерта, че предприятието не закупува за първи път толкова много превозни средства. "ЮЦДП – Смолян има автопарк от над 720 автомобила и тези 80 са около 10 % от тях. Ако искаме да го подновяваме и поддържаме с нова техника, логиката е дори всяка година да взимаме по толкова автомобили, за да може за период от 10 години да се подмени автопарка. Амортизацията на МПС-тата е доста по-къса и половината са с изтекъл амортизационен срок, чисто счетоводно. Имаме над 720 моторни превозни средства за оперирането на нашата дейност, територията ни е на 4 административни области с 2100 служители на щат“, каза още директорът на ЮЦДП - Смолян. Нели ГЕРГЬОВСКА |