Само за Varna24.bg: Колажът на "Левски" с подводницата скара Портних и Китипов! Кой е виновен? | ||||||
| ||||||
"Проектант на този участък е Пламен Китипов, общински съветник от "Да, България". Той е проектирал този участък. Твърди, че е работил само по участъка, но там, допълни кметът, има едно кръстовище - това на колажите. Това е кръстовището с улица "Дружба"." Днес, Пламен Китипов се възползва от правото си на отговор, свързвайки се с Varna24.bg. Публикуваме позицията му без редакторска намеса: Наближават избори и фойерверките започват с димна завеса. Възхитително е, че градоначалникът трепти с проблемите на Варна и преживява всеки един от тях. Вероятно в представите на Кмета, за почистването на шахтите и решетките, е отговорен проектантът на отводняването?!? Съжалявам че ще го разочаровам, но това е задължение на Общината, за което се изразходват част от данъците, платени от всички нас. Няма как проектантът на канализацията да виновен и за неспазените наклони на настилките. Темата с отводняването на града е изключително важна и ще бъде чудесно, ако повдигането ѝ доведе до експертен дебат, инвестиционни проучвания и работещи решения. По отношение на "Тръбата в Езерото“ е забележително, че за ТРИ години Общината успя да навлезе в проблема и вече предприема някакви инвестиционни действия, но крайното решение е далеч напред във времето. По тази тема също е необходим задълбочен експертен дебат, сблъсък на идеи, различни концепции и добри практики, вместо хитруване и имитация на отговорно отношение. Всичко това трябва да доведе до надеждно и безопасно решение на проблема с гаранции, че няма рискове от повторение на екологичната катастрофа. В тази връзка, считам че има няколко полезни хода, за които да се търси възможност: • Реконструкцията на тръбопровода наложена от удълбочаване на езерото да остане в тежест на ДППИ, в съответствие с чл. 73 от ЗУТ. Огромна част от стойността на ремонта се пада на изкопните работи, което е и основната дейност при удълбочаването. • Да се търси оптимизиране на трасето и нивото на тръбата, за да се намали себестойността на строителството (предвидени са 250 хил. лв. за проектанта). • Да се промени и допълни проектната документация, така че да отговаря на нормативните изисквания за обем и съдържание, включително да се прецизира количествената сметка. • Да се възложи експертиза на проекта от хабилитирани лица и изявени експерти. • Да се предостави проектната документация на Камарата на инженерите за становище и препоръки. • Да се остойности монтирането на втора дублираща тръба и да се прецени това оскъпяване как ще промени оценката на риска от аварии." Пламен Китипов, Общински съветник, член на комисите: ПК “Архитектура и градоустройство" ПК “Социални дейности и жилищна политика" ПК “Туризъм, търговия и рекламна дейност" Вр.К “Опазване и възпроизводство на околната среда" (Заглавието и снимката към публикацията са избор на редакцията) |
Още по темата: | общо новини по темата: 428 | ||||||||||||
| |||||||||||||
предишна страница [ 1/72 ] следващата страница |