Вашето име  
 Вашият e-mail адрес  
 Име на получателя  
 E-mail на получателя  
Само за Varna24.bg: Колажът на "Левски" с подводницата скара Портних и Китипов! Кой е виновен?
Автор: Екип Varna24.bg 16:47 / 15.08.2023Коментари ()3809
©
Общинският съветник от "Да, България" Пламен Китипов излезе с публична позиция след изказване на кмета на Варна Иван Портних относно състоянието на бул. "Левски" в града. На състоялия се вчера брифинг градоначалникът коментира известния колаж на наводнения булевард, по който плава подводница. Портних заяви публично:

"Проектант на този участък е Пламен Китипов, общински съветник от "Да, България". Той е проектирал този участък. Твърди, че е работил само по участъка, но там, допълни кметът, има едно кръстовище - това на колажите. Това е кръстовището с улица "Дружба"."

Днес, Пламен Китипов се възползва от правото си на отговор, свързвайки се с Varna24.bg. Публикуваме позицията му без редакторска намеса:

Наближават избори и фойерверките започват с димна завеса. Възхитително е, че градоначалникът трепти с проблемите на Варна и преживява всеки един от тях.

Вероятно в представите на Кмета, за почистването на шахтите и решетките, е отговорен проектантът на отводняването?!?

Съжалявам че ще го разочаровам, но това е задължение на Общината, за което се изразходват част от данъците, платени от всички нас.

Няма как проектантът на канализацията да виновен и за неспазените наклони на настилките. Темата с отводняването на града е изключително важна и ще бъде чудесно, ако повдигането ѝ доведе до експертен дебат, инвестиционни проучвания и работещи решения.

По отношение на "Тръбата в Езерото“ е забележително, че за ТРИ години Общината успя да навлезе в проблема и вече предприема някакви инвестиционни действия, но крайното решение е далеч напред във времето.

По тази тема също е необходим задълбочен експертен дебат, сблъсък на идеи, различни концепции и добри практики, вместо хитруване и имитация на отговорно отношение. Всичко това трябва да доведе до надеждно и безопасно решение на проблема с гаранции, че няма рискове от повторение на екологичната катастрофа.

В тази връзка, считам че има няколко полезни хода, за които да се търси възможност:

•       Реконструкцията на тръбопровода наложена от удълбочаване на езерото да остане в тежест на ДППИ, в съответствие с чл. 73 от ЗУТ. Огромна част от стойността на ремонта се пада на изкопните работи, което е и основната дейност при удълбочаването.

•       Да се търси оптимизиране на трасето и нивото на тръбата, за да се намали себестойността на строителството (предвидени са 250 хил. лв. за проектанта).

•       Да се промени и допълни проектната документация, така че да отговаря на нормативните изисквания за обем и съдържание, включително да се прецизира количествената сметка.

•       Да се възложи експертиза на проекта от хабилитирани лица и изявени експерти.

•       Да се предостави проектната документация на Камарата на инженерите за становище и препоръки.

•       Да се остойности монтирането на втора дублираща тръба и да се прецени това оскъпяване как ще промени оценката на риска от аварии."

Пламен Китипов, Общински съветник,

член на комисите: 

ПК “Архитектура и градоустройство"

ПК “Социални дейности и жилищна политика"

ПК “Туризъм, търговия и рекламна дейност"

Вр.К “Опазване и възпроизводство на околната среда"

(Заглавието и снимката към публикацията са избор на редакцията)



Още по темата: общо новини по темата: 428
25.11.2024 »
21.11.2024 »
20.11.2024 »
18.11.2024 »
15.11.2024 »
15.11.2024 »
предишна страница [ 1/72 ] следващата страница
https://www.varna24.bg/novini/varna/Samo-za-Varna24bg-Kolazhut-na-Levski-s-podvodnicata-skara-Portnih-i-Kitipov-Koi-e-vinoven-1789151
Copyright © Varna24.bg. Всички права запазени.