Вера Петканчин за програмата ЕкоУскорител: Първата крачка към стартъп екосистемата у нас | ||||||
| ||||||
Вера Петканчин разказа още за програмата ЕкоУскорител, която е създадена като вид експериментален модел, в който се дава един набор от знания на младите хора, които участват в програмата, по конкретна екологична тема, като в случая това е темата за пластмасовите отпадъци, "след което ги вдъхновяваме да развиват свои екипни идеи за разрешаване на някои от аспектите на този проблеми. Събираме ги в еколагери, в иновационни лагери, в които им даваме много от инструментите, с които могат да направят първите стъпки в развитието на своята модела. И тук експериментът в този модел накрая е едно финансиране, с което те да направят първите стъпки в изработването на прототипи на реализацията на тази идея, до която са достигнали в рамките на програмата. Така че един вид мини младежки преакселератор,“ каза още Вера Петканчин. "Нещото, което беше много полезно на участниците в програмата, е, че те имаха възможност да разговарят всеки екип с отделен експерт по пластмаси, опазване на околната среда. Бяхме съобразили експертизата на менторите с идеята, която съответният отделен екип има, така че да може да са им максимално полезни в разговорите.“ – разказаха още Вера Петканчин, като добави още, че най-добите 3 екипа получават финансиране от по 6 000 лева, което те ще имат възможност да вложат в първи стъпки по реализирането на своята идея. "Чрез това ние искаме да направим първата крачка и да допринесем към стартъп екосистемата в страната. Ние имаме и други формати, където вече на по-напреднало ниво те могат да се включват в тях и да се подготвят и за по-следващите стъпки, вече и за разрастване на бизнеса и за излизане на пазара. Опитваме се да изградим тази стълбица и да съпровождаме хората от самото зараждане на идеята до пълната реализация,“ сподели още тя. Неформалното образование е много важно да получава повече популярност, - изрази мнение Вера Петканчин, като обясни, че повечето неформални формати, които се правят в България, водят до много добри резултати. "Важно е да има цялостност в образованието, да има баланс във всички методи и формати, които се използват в обучението, за да може да бъде ефективно. Това, което се вижда в момента относно взаимодействието между училищата и различни организации, е това, че има повече предлагане и възможности, и самите училища стават по-претенциозни към това с кого си избират да работят, което говори и за по-голяма зрялост на цялата обучителна система. Важно е да има повече организации, които се стремят да окажат своето въздействие, да изпробват нови методи. В крайна сметка цялото това многообразие ще доведе до това, че цялата система и среда започва да се подобрява и почваме да виждаме повече млади предприемачи, които да реализират своите успехи,“ заключи Вера Петканчин. |