Ето защо не трябва да почиствате дроселовата клапа | ||||||
| ||||||
Дори профилактика не е правил. Но след пет години там наистина се натрупа много мръсотия: както вътре, така и по тялото. Купувайки специален препарат за почистване, някои шофьори се захващат сами да свършат тази работа. Премахват въздуховода и отстраняват замърсяванията. И дроселовата клапа блести като нова. Доволни от себе си, събират всичко в обратен ред, запалват двигателя и... се случва изненада, пише AutoMedia.bg. Оборотите на празен ход внезапно започват да "плават" или да се отклоняват от нормата. Тоест те са или твърде ниски, или, обратно, твърде високи. Колкото и да е странно, всичко е заради мръсотията. Тъй като е постоянно в движение, клапата създава малки празнини в корпуса на дросела по траекторията на своето движение. Усеща се и фин абразив, който не се е задържал във въздушния филтър. Между другото, това е една от причините, поради които не можете да спестите от "вентилационния отвор“. Дори и да струва прилични пари. Примесите в този случай играят ролята на "фугиране", запечатване на празнините и компенсиране на износването на метала. Мотора работи гладко и без прекъсване. При извършване на почистващата процедура се откриват хлабините на износените корпус и лопатката на дросела. През тях започва да тече излишен въздух, което причинява неравномерна работа на двигателя. Ако клапата е електронна, това понякога помага, тъй като тя се адаптира, но тази процедура се извършва в сервиз с помощта на специално оборудване. В противен случай можете да си "играете“ с настройката на ограничителния винт на самия механизъм. Но е по-добре операцията да се извърши от специалист. Иначе проблемът може само да се изостри. Е, в най-лошия случай ще се наложи смяната на устройството с ново. С други думи, ако електрониката не дава грешки на дроселовата клапа и двигателят работи без прекъсване, няма нужда да се занимавате с профилактика на този възел. |