© Фокус | Българското общество има нужда от пробуждане, в което да определим ценностите и приоритетите си. В образователната система се обсъждат едни стандарти за качеството на образованието, защото ако не знаеш каква е целта, по който и път да вървиш, няма да стигнеш до нея. Много добре трябва да решим в третото десетилетия на XXI век какво точно е качеството на образованието, какво искаме да знаят и да умеят нашите деца, за да го постигнем съответно. Това коментира в предаването "България, Европа и светът на фокус" на Радио "Фокус" Асен Александров, директор на 51 СУ "Елисавета Багряна" в София и председател на Сдружението на директорите в средното образование.
Според него се наблюдава инверсия на ценностите на българите не само в областта на образованието: "Изглежда, че засиленото навлизане на дигитализацията като свой минус води до намаляване на традиционните ценности и добродетели. Аз си представям, че в едно българско училище на бъдещето все повече време ще се отделя точно на възпитанието на ценности, на качества на характера, на нещата, които ще ти трябват, за да бъдеш успешен гражданин, отколкото на някакво информационно знание, което да ти влезе в главата и да го помниш определено време", обърна внимание Александров.
Според него подценяваме и не обръщаме внимание на ценностите: "Или сме много лицемерни, или сме много превъзбудени, понякога ми идва твърде много превзетия патриотизъм по някои празници. Разни хора с татуировки, със знамена, с биене в гърдите, малко първобитно показват какви големи патриоти са и в същото време в един ежедневен делничен ден виждаш, че елементарни ценности като уважение и обща култура липсват на много от хората в България", допълни Александров.
Той подчерта, че именно хората в образованието са призвани да създадат базиса: "Основата на тези добродетели и ценности, на тези основни носители на българщината". |