Сравниха българското образование с ножица | ||||||
| ||||||
Това каза министърът на образованието и науката проф. Галин Цоков при откриването на конференция в Пловдив, на която бяха отчетени резултатите от работата по последния програмен период на Оперативна програма "Наука и образование за интелигентен растеж“, предаде репортер на Plovdiv24.bg. Проектите по оперативната програма са възможност за развитие на образователната система и осигуряването на равен достъп и по-качествено образование на всяко дете. Другата възможност е формирането на умения у децата и учениците, което е приоритет на МОН. "За да бъде образованието по-добро и по-качествено образованието, то трябва да се преориентира от усвояване и възпроизвеждане на знания към формиране, изграждане на уменията на ХХI век и компетентностите на децата и учениците. В последните 6 години оперативната програма даде много възможности в тази посока" - каза проф. Цоков. Над 330 000 деца и ученици са подкрепени по проектите на МОН за равен достъп до образование и формиране на умения. Общо 25 000 гимназисти са обхванати от проект "Подкрепа за дуалната система на обучение" и проект "Ученически практики-2“, а над 44 000 - по "Студентски практики-2“. Много от тях вече имат трудови договори и след завършването си са започнали постоянна работа в дружествата, в които са изкарали стажа си, отчете министърът. Приветствие към участниците във форума поднесе кметът на Пловдив Костадин Димитров. "В мое лице вие имате предвидим партньор. Знаете моите усилия за ситуиране на Математическа гимназия в нова сграда в район "Тракия". Успяхме да запазим парцела, а сега имаме много разговори с МОН, за да имаме и финансиране на този незапочнат проект" - каза Димитров. Подробности гледайте в прикаченото видео! |