Вашето име  
 Вашият e-mail адрес  
 Име на получателя  
 E-mail на получателя  
Когато потребител откаже да плати, ако търговецът не е издал касова бележка, НАП няма да се намесва
Автор: Екип Varna24.bg 08:58 / 11.01.2024Коментари ()1102
©
От началото на годината е в сила разпоредба, според която потребителят може да задържи плащането, ако търговецът откаже да издаде касова бележка

НАП няма да се намесва в случаите, когато потребител откаже да плати стоката или услугата, ако търговецът не е издал касова бележка.

Тази опция е в сила от началото на 2024 г. по предложение на финансовия министър Асен Василев като мярка срещу укриването на обороти. От приходната агенция обаче обясниха, че не може да се очаква от данъчните служители да разрешават на място възникналите спорове.

Още когато се появи предложението за т.нар "безплатен обяд", то срещна силни критики, че единствено ще създаде спорове и скандали между потребители и търговци. Първоначално идеята на Асен Василев беше тази мярка да се прилага само за заведенията, които за поредна година получават подарък под формата на 9% ДДС. След това МФ се коригира е разпростря мярката за всички видове стоки и услуги, но тя бе отхвърлена от комисиите в парламента. Изненадващо при окончателното гласуване на данъчните закони, разпоредбата се промуши като редакционно предложение на ПП и в крайна сметка депутатите одобриха клиентът "да задържи плащането", ако търговецът не издаде касова бележка.

"Това е спор между клиент и търговец и НАП не участва пряко. Едва ли НАП може да реши спора. Вие решавате какво да правите - да откажете да платите, докато не получите бележка или да платите и да сигнализирате за нарушението на НАП. Ние може единствено да санкционираме търговеца, ако към нас се подаде сигнал за неиздаване на касови бележки", посочи пред сайтът "СЕГА" Росен Иванов, директор на Дирекция "Данъчна и осигурителна методология" в НАП.

Иванов посъветва хората, ако изпаднат в такава ситуация, да сигнализират НАП за отказа да им бъде издадена касова бележка. Проверка от данъчните служители обаче ще бъде направена до няколко дни.

От НАП вече напомниха, че очакват сигнали за неиздаване на касови бележки на тел. на информационния им център 0700 18 700 (който работи само в делнични дни от 9 до 17:30 ч) или на е-мейл infocenter@nra.bg.


https://www.varna24.bg/novini/Bylgaria/Kogato-potrebitel-otkazhe-da-plati-akoturgovecut-ne-e-izdalkasova-belezhka-NAP-nyama-da-se-namesva-1961956
Copyright © Varna24.bg. Всички права запазени.