Вашето име  
 Вашият e-mail адрес  
 Име на получателя  
 E-mail на получателя  
Предизвикателствата пред онлайн магазините
Автор: Екип Varna24.bg 14:19 / 21.02.2024Коментари ()1592
©
Електронната търговия се развива стремглаво, а наборът от онлайн магазини в различни сфери значително расте. Това се дължи на факта, че дигиталното пространство дава много ключови предимства, като възможност за бързо разрастване на бизнеса на национално и дори международно ниво и много други. 

Въпреки това, пред собствениците на онлайн магазини стоят някои затруднения, които специалистите от БигАрена ще споделят по-надолу в статията.

Трудности със складиране на стоките

Една от основните трудности е складирането на стоките, коментират от Bigarena. Ако бизнесът тепърва се разраства и е нает или ще се наема склад, където да се съхраняват, на първо място трябва да се помисли за избор на помещение, след което – за ефективното му управление.

Голямо предизвикателство пред собствениците на онлайн магазини е точно това – изграждането на правилна система за проследяване на наличностите, автоматизацията на процесите и завеждането на голям обем стока.

Недостатъчен човешки ресурс за изпълнение на поръчките

В основата на голям процент от затрудненията пред онлайн магазините стои човешкият ресурс. В общия случай, това е така поради недостатъчния брой на служители. От тук се пораждат следните проблеми:

1. Забавяне при обработката на поръчките

При натрупване на повече поръчки, те трудно може да се обработят веднага, заради недостигът на служители, които работят в онлайн магазина.

2. Доставката не се извършва в посоченото време

Когато човешкият ресурс е недостатъчен, целият процес ще се осъществява със закъснение. Преди да се пристъпи към финализиране на заявката на клиента и доставката на стоките, трябва да се премине през няколко процеса – подбор на артикулите, опаковане, оформяне на товарителници и много други.

3. Затруднение на изпращането на стоките в чужбина

Ако не се използват фулфилмънт услуги, каквито се предлагат в Bigarena.net, възможността за изпращане на заявките в чужбина ще бъде минимална и съпроводена с множество предизвикателства. Доставката на поръчките в България е улеснен процес, но на международно ниво трудно биха се изпълнили в срок без помощта на фирма за изпълнение на спедицията.

4. Трудност при проследяване и поддръжка на наличностите

Когато няма достатъчно персонал, много вероятно е да има пропуск при завеждането на складовата наличност поради невъзможност от системна обработка.

5. Загуба на доверието на клиентите

Времето е ключово за обслужването на клиентите. Като резултат от съответното забавяне при приемането, изпълнението и доставянето на поръчките, може да се загуби доверието на клиентите в онлайн магазина и дори да се понижи значително финансовият резултат.

За да се справят с предизвикателствата, собствениците на онлайн магазини трябва да се погрижат за тези ключови аспекти – да изберат правилното оборудване за оптимизиране на всички процеси, да се възползват от 3PL и 4PL методи на търговия и да изградят правилна система за работа. Така ще може да се спазват зададените срокове и да се спечели лоялността на потребителите към дадения бизнес.


https://www.varna24.bg/novini/varna/Predizvikatelstvata-pred-onlain-magazinite-2012860
Copyright © Varna24.bg. Всички права запазени.