Предизвикателствата пред онлайн магазините | ||||||
| ||||||
Въпреки това, пред собствениците на онлайн магазини стоят някои затруднения, които специалистите от БигАрена ще споделят по-надолу в статията. Трудности със складиране на стоките Една от основните трудности е складирането на стоките, коментират от Bigarena. Ако бизнесът тепърва се разраства и е нает или ще се наема склад, където да се съхраняват, на първо място трябва да се помисли за избор на помещение, след което – за ефективното му управление. Голямо предизвикателство пред собствениците на онлайн магазини е точно това – изграждането на правилна система за проследяване на наличностите, автоматизацията на процесите и завеждането на голям обем стока. Недостатъчен човешки ресурс за изпълнение на поръчките В основата на голям процент от затрудненията пред онлайн магазините стои човешкият ресурс. В общия случай, това е така поради недостатъчния брой на служители. От тук се пораждат следните проблеми: 1. Забавяне при обработката на поръчките При натрупване на повече поръчки, те трудно може да се обработят веднага, заради недостигът на служители, които работят в онлайн магазина. 2. Доставката не се извършва в посоченото време Когато човешкият ресурс е недостатъчен, целият процес ще се осъществява със закъснение. Преди да се пристъпи към финализиране на заявката на клиента и доставката на стоките, трябва да се премине през няколко процеса – подбор на артикулите, опаковане, оформяне на товарителници и много други. 3. Затруднение на изпращането на стоките в чужбина Ако не се използват фулфилмънт услуги, каквито се предлагат в Bigarena.net, възможността за изпращане на заявките в чужбина ще бъде минимална и съпроводена с множество предизвикателства. Доставката на поръчките в България е улеснен процес, но на международно ниво трудно биха се изпълнили в срок без помощта на фирма за изпълнение на спедицията. 4. Трудност при проследяване и поддръжка на наличностите Когато няма достатъчно персонал, много вероятно е да има пропуск при завеждането на складовата наличност поради невъзможност от системна обработка. 5. Загуба на доверието на клиентите Времето е ключово за обслужването на клиентите. Като резултат от съответното забавяне при приемането, изпълнението и доставянето на поръчките, може да се загуби доверието на клиентите в онлайн магазина и дори да се понижи значително финансовият резултат. За да се справят с предизвикателствата, собствениците на онлайн магазини трябва да се погрижат за тези ключови аспекти – да изберат правилното оборудване за оптимизиране на всички процеси, да се възползват от 3PL и 4PL методи на търговия и да изградят правилна система за работа. Така ще може да се спазват зададените срокове и да се спечели лоялността на потребителите към дадения бизнес. |