© Varna24.bg | | Веселин Михайлов, прокурист на Градски транспорт: Спокойни сме, че софийската борса определя доставчика на гориво
- Г-н Михайлов, как ще коментирате исканията на служителите на събранието? - За това, което се случи, разбирам от вас. Никой от борда не е официално уведомен, че ще има среща на синдикалните организации. Не знам мотивите какви са.
- Синдикатите твърдят, че предлаганите от борда промени в КТД са в ущърб на служителите и ще има орязване на възнагражденията като цяло? - За мен тази информация е деформирана. Заради финансовото състояние на фирмата предложихме на синдикатите, за да излезем на плюс за годината и да покрием загубата и да премахнем всички сключени договори, да вдигнем ваучерите от 40 на 60 лв. Взето е решение за коригиране на тавана от 2 до 6 заплати за пенсиониране. Изобщо не сме говорили за намаление на заплати. Загубата бе 1,156 милиона, когато поехме дружеството. От юни сме на печалба. Има цифрово недоразумение. Субсидията, която ни дължи Община Варна за юли-август, е преведена на 4 октомври, а тя е 255 000 лв. Ако ги бяха превели през септември, нямаше да сме на загуба, а на печалба от 45 000 лв. От 8 ноември имаме нов доставчик на гориво. Само една елементарна сметка: на ден зареждаме 6000 литра. В момента фактурираме на 1,70 лв. на литър. Досега се фактурираше на 1,82 лв. Това спестява по 750 лв. на ден. Тези пари ще ги видим с натрупване. От 1 януари имаме и нов доставчик на резервни части. Всеки ден харчим по 3000 лв. за резервни части. Мерцедесите са над 10-годишни. Проблемите са най-вече със скоростните кутии. Ремонтът на една такава струва 12 000 лв. Това искаме да разберат.
- Ако не ви разберат? - Те си имат правото. КТД изтича на 1 декември. Ако не почнем преговори, той остава в сила.
- Какви резултати очаквате в края на годината? - Нашата цел е да сведем загубата до минимум и да не я надвишаваме. До 8 декември трябва да се издължа - 281 000 лв. на предишния доставчик. Това е старо наследство плюс 32 000 лв. лихви. Новата фирма "Сима" вече фактурира на 1,70 лв. Заредиха вече за 60 000. Днес съм превел за 30 000 лв. Не мога като нов доставчик да не дам някакви пари като дебют на доставката. Днес превеждаме заплатите. Смятам, че изкуствено се създава някакво напрежение. Имахме прецедент с отговорен човек. Разпоредил съм прекратяване на договора със синдикален лидер. Аз съм принципен. Това ме е крепяло 27 години в транспорта.
- Доказано ли е всичко? - Работя с фактология. Няма да допусна кражба, докато съм тук. Онзи ден уволних шофьор за кражба на 5 литра нафта. Човекът си призна. Пред пенсия беше, но компромис не правя. Парите са общи.
- Защо "Градски транспорт" няма собствена бензиностанция? Сега отново бе подписан договор с частна фирма. Няма ли да са по-големи икономиите, ако ГТ има собствено зареждане? Защо не се зарежда от "ЛУКойл" директно? - Фирмата посредник зарежда директно от "ЛУКойл". Първото, което искам да кажа, е, че за бензиностанцията нещата са обвързани. Имаме договор, че е дадена под наем до 2013 г. Фирмата наемател е собственик на модулната станция на метана. Договорът с тях е до 2017 г. за количеството метан, което потребяваме. И да не спазя договора, и да заведа дело, там са 11 работни места. Това са нови работни места, нови осигуровки. Не може да си го позволим. Не е изгодно. А взимаме наем по 2500 лв.
- И все пак, ако взимате директно от "ЛУКойл", няма ли да е по-изгодно? - Пак отговарям. За да бъда спокоен, писахме обществена поръчка.
- На каква стойност? - На 1,70.
- А като цяло на каква стойност е? - Ами, в литри - 2 милиона и... договорът е в мен, ще ви подведа. Софийската стокова борса определя борсовия посредник. В случая е спечелила фирма "Сима". Затова сме спокойни. Да няма да приказват зад ъгъла, че има някакви уговорки. Същото е с маслата и застраховките. Всичко е през софийската стокова борса, за да сме начисто и да сме спокойни.
Източник: в. "Народно дело" |