Ива Лазарова: Надявам се от утре да започнат 60-те дни до предстоящите избори на 27 октомври | ||||||
| ||||||
"Практически ЦИК организира в този си състав 6 парламентарни кампании, европейски и местни избори, както и президентски избори. Така че не би следвало да има неща, които да я спънат в работата й по тази организация,“ каза тя. По думите й най-големият минус на изборния процес в България е избирателната активност. Почти 1.1 милиона по-малко избиратели са се включили в последните избори в сравнение с изборите от април 2021 година, а последните социологически проучвания показват, че избирателната активност ще продължава да не е особено висока и на предстоящите избори. "Не бива да се забравя, че основната форма на политическо участие в съвременната демокрация е именно гласуването, и избирателите чрез изборното си поведение показват нагласите си за това какво искаме да се случва както в управлението помежду ни, така и по отношение на нашата държава или на общините. Докато формациите нямат ясни позиции по проблемите, които вълнуват обществото и местните общности, няма как да очакваме, че избирателите ще бъдат заинтригувани и подтикнати отново да стигнат до избирателните секции,“ подчерта тя. Положителните неща в изборния процес в България според Ива Лазарова са възможността за избор как хората да гласуват – машинно или с хартия, както и това, че сънародниците ни в чужбина имат възможността да дадат своя глас. "Въпросът е те да бъдат мотивирани от кандидатите за народни представители.“ Експертът посочи липсата на политически програми, дори и на основните политически сили, като основен дефицит в предизборните кампании в България. "Добре би било не само да се говори, но и да се обърне внимание на истинските проблеми на българските граждани, за да може политиците да търсят тяхната подкрепа.“ Според Института за развитие на публичната среда се наблюдава отлив на политическите изяви през последните години, като според нея вероятната причина е честото провеждане на избори и изтъняването на финансите на партиите за реклама в медиите. "От друга страна се забелязва засилване на присъствието им в социалните мрежи, където разпространението на съдържание и на реклама е доста по-евтино и много по-лесно могат да таргетират определените потребители в социалните мрежи.“ Ива Лазарова изрази надежда, че с дългогодишния си опит ЦИК ще успее да организира добре предстоящите избори, като успее своевременно да проведе обученията на хората, които ще работят в комисиите, да организира сериозна информационна кампания за избирателите, "за да могат те да решат по кой начин да гласуват и да знаят как да упражнят правото си на глас.“ |
Още по темата: | общо новини по темата: 887 | ||||||||||||
| |||||||||||||
предишна страница [ 1/148 ] следващата страница |