Ето какво трябва да направят гражданите, които нямат валидни документи за самоличност, за да гласуват на изборите | ||||||
| ||||||
Дирекция "Български документи за самоличност“ предприе следната организация за да съдейства на българските граждани, които не притежават валидни документи за самоличност, да упражнят правото си на глас в деня на изборите за народни представители за Народно събрание на 27 октомври 2024 г.: В изпълнение на нормативните разпоредби, на граждани, подали вече заявление за нова лична карта, ще бъде ускорено издаването й или ще бъде издадено удостоверение за изгубен, откраднат, повреден, унищожен документ за самоличност (лична карта, личен /зелен/ паспорт) или лична карта с изтекъл срок на валидност; При невъзможност да бъде издадена нова лична карта до края на работния ден на 25 октомври 2024 г., по искане на гражданите, ще бъде издавано необходимото им удостоверение, с което да гласуват. За да бъде издадено удостоверение е необходимо: Гражданите лично да подадат искане в СДВР, ОДМВР и РУ в дните от 21 октомври до 26 октомври 2024 г. от 08.30 ч. до 17.00 ч. и на 27 октомври 2024 г. от 08.30 ч. до 19.00 ч. В случай, че работното време на съответното звено БДС е различно, удостоверенията ще се издават в рамките на работното време на звеното, като задължително ще се спазва периодът на 26.10.2024 г. (събота) и на 27.10.2024 г. (неделя). Информация за работното време на всяко звено БДС е поставена на входа на помещенията, в които се осъществява административно обслужване на граждани по линия на документи за самоличност и на интернет страницата на СДВР и ОДМВР. Удостоверенията, осигуряващи възможност за упражняване на правото на глас в изборите за народни представители за Народно събрание, се издават само след приемане на заявление за издаване на лична карта; В случай на подадено и регистрирано по постоянен адрес заявление за издаване на лична карта, удостоверение може да се издаде във всяко РУ, СДВР и ОДМВР независимо от обявения постоянен и настоящ адрес. Удостоверения за заявен постоянен и настоящ адрес се издават от общинската администрация. Удостоверението се издава за да послужи само пред секционната избирателна комисия и е валидно за изборния ден 27 октомври 2024 година. |
Още по темата: | общо новини по темата: 886 | ||||||||||||
| |||||||||||||
предишна страница [ 1/148 ] следващата страница |