Жените харчат пари за козметика, мъжете за техника, а младите прибягват до спонтанни покупки | ||||||
| ||||||
"Делът на прагматичните потребители се увеличава - на малко под 50% от всички пазаруващи. Това са мъже и жени между 30 и 55 г. Всяка година горната граница расте", заяви Даньо Димитров от компания за пазарните проучвания и маркетинг. Под прагматичен потребител се визира този, който планира покупките си, много добре проучва всичко - онлайн, офлайн, чрез хартиени брошури. "Като мъже бихме били импулсивни в една посока, жените - в друга. Ловците на оферти пазаруват без значение каква е марката. Действат на принципа "има ли червен етикет - това е моето нещо". Жените харчат повече за храна - по-склонни са да се вълнуват от състави на хранителни продукти, на козметични продукти. За мъжете хранителните стоки трябва да са евтини, но ако дават пари за техника - това за тях си струва", сподели изводите от проучването гостът в студиото на Bulgaria ON AIR. По-младите по-често прибягват до спонтанни покупки. По думите на Димитров, когато улегнат и започнат да не мислят само за себе си, а и за семейство, хората ставата прагматици. Хората над 70 г. също купуват разумно стоки, като съобразяват качество и цена "Прагматичните потребители купуват често дадена стока в ниския сезон. Майките например купуват дрехи извън сезона, защото знаят, че зимните ще са намалени в края на студовете", даде пример събеседникът. По думите му бизнесът също става все по-гъвкав и се старае да задоволи търсенията на клиентите. |