© Фокус | Компаниите, които внедряват изкуствен интелект в дейността си, са длъжни да уведомяват служителите си, ако тези системи взимат решения, свързани с тях. Това каза адвокат Десислава Димитрова – съдружник в адвокатско дружество "Димитрова, Чолаков и партньори", в предаването "50 причини повече" на Радио "Фокус".
Според нея най-голямото предизвикателство от все по-широкото навлизане на изкуствения интелект в работата на компаниите е гарантирането на правилното функциониране на системите. "Работодателите трябва да въвеждат изкуствения интелект внимателно, за да се възползват от него, но същевременно да не ограничават работната сила. Трябва да се направи много добър баланс при оптимизирането на работния процес и запазването на работната ръка", подчерта адвокат Димитрова.
Бойко Манев, който е директор "Човешки ресурси"в KFC, смята, че в следващите години изкуственият интелект ще навлезе в обучението на служителите през платформите за обучение на служители в компанията. |