Вашето име  
 Вашият e-mail адрес  
 Име на получателя  
 E-mail на получателя  
Преподавател по железопътен транспорт за тежката влакова катастрофа: Става въпрос за комбинация от човешка грешка и наработеща система
Автор: Екип Varna24.bg 21:13 / 16.01.2025Коментари ()596
Тежко остава състоянието на пострадалите при сблъсъка на два товарни влака край Локорско във вчерашния следобед. Двамата мъже продължават да са с опасност за живота. За тях е организирана и акция по кръводаряване. Причините за трагедията все още се изясняват, но експертите ги свързват с липса на инвестиции и недофинансиране на железопътния транспорт.

Ден след влаковата катастрофа районът на инцидента продължава да бъде отцепен, а локомотивите все още са на релсите. Разследването трябва да покаже дали техническа или човешка грешка е създала предпоставка за челния сблъсък. Собственикът на частната фирма за товарни превози заяви, че е предупреждавал многократно за нередностите, а в конкретния случай не са взети мерки за предотвратяване на удара след преминаване на червен семафор, пише БНТ.

"Първата процедура - веднага трябва да се свърже началникът на гарата или диспечера с локомотива и машинистите по станцията, за да спрат влака. Ако не успеят, при тях имат шалтер, с който да изключат тока по трасето. Нашият локомотив беше електровоз и щеше да спре", каза Илиян Филипов, собственик на частната фирма за жп превози.

"Става въпрос за комбинация от човешка грешка и неработеща или неправилно функционираща в този момент система, тъй като тя е преосигурена от гледна точка на това да не се допусне да се развие човешката грешка", посочи доц. д-р Кирил Велков, преподавател по железопътен транспорт.

"Това са поредица от събития, които са довели до този случай. Говори се тук, че е бил направен опит да бъде спрян единият влак, който е бил с електровоз и като му се изключи напрежението, това може да се случи, но по стечение на обстоятелствата това се случва на място, където би трябвало да се свали токоснемателя на локомотива, защото там се минава със свален заради разликата в контактната мрежа", отбеляза Марио Нинов, главен експерт на КТ "Подкрепа“.

Инцидентът обаче е част от поредица подобни случаи през изминалата година, твърди бившият служител на БДЖ и журналист Михаил Рангелов.

"20 случая само за миналата година имаме такива. Обяснявах, че липсата на персонал и на кадри ще застраши сигурността. Железничарите в България правят чудеса. Просто не могат да ги правят без помощта на държавата", каза Михаил Рангелов.

Липсата на инвестиции в инфраструктурата, недостатъчните мерки за безопасност, както и недофинасирането са сред причините за зачестяващите инциденти, смятат експертите.



Още по темата: общо новини по темата: 26
17.01.2025 Говорят родителите на починалия машинист
17.01.2025 От "Възраждане" искат пълна ревизия в транспортното министерство заради поредицата инциденти с БДЖ
17.01.2025 Шефът на НКЖИ хвърли оставка
16.01.2025 Очевидец на влаковата катастрофа край Локорско разказва какво е видял
16.01.2025 УМБАЛ "Света Анна": Все още има опасност за живота на мъжа, пострадал след влаковата катастрофа
16.01.2025 Двамата мъже, приети в "Пирогов" след влаковата катастрофа, са изписани
предишна страница [ 1/5 ] следващата страница
https://www.varna24.bg/novini/Bylgaria/Prepodavatel-po-zhelezoputen-transport-za-tezhkata-vlakova-katastrofa-Stava-vupros-za-kombinaciya-ot-choveshka-greshka-i-naraboteshtasistema-2413973
Copyright © Varna24.bg. Всички права запазени.