Вашето име  
 Вашият e-mail адрес  
 Име на получателя  
 E-mail на получателя  
Собственик на автошкола за цената на курсовете: Трябва да бъде по-висока, в Германия е около 3000 евро
Автор: Екип Varna24.bg 10:41 / 28.01.2025Коментари ()836
©
Цената на шофьорските курсове ще повишат тези автоинструктори, които не си даваха часовете и поддържаха дъмпингови цени спрямо реалната цена на курса. Истинските шофьорски курсове, с предвидените часове и упражнения, нямат причина да повишават цената, защото не се променя нито броят на часовете, нито начинът на обучение. Това каза Красимир Георгиев – собственик на автошкола и председател на Асоциацията за квалификация на автомобилистите в България, в предаването "Утрото на фокус" на Радио "Фокус" с водещ Ася Александрова.

  

В момента държавата се опитва да възвърне обучението на лицензоносителите и това е причината сивият сектор в бранша да негодува, обясни Красимир Георгиев.

"В момента държавата се опитва да възвърне обучението на лицензоносителя – това е юридическият субект, който носи отговорност и подлежи на санкция, включително и отнемане на разрешителното. Сивият сектор при автошколите прибира таксите за обучение в собствения си джоб, а част от тях дава на фирмата носител на разрешителното. Така фирмата носител на разрешителното се превръща в "арендатор“, а "чичо Пешо“ – в автошкола. И сега такива "чичо Пешовци“ щели да протестират. Като взимате парите от "чичо Пешо“, една част заделяте за такса "Спокойствие“, за да ви остави ДАИ да си взимате незаконните пари от "чичо Пешо“. И ако не си плащате такса "Спокойствие“, държавата ще ви прибере разрешителното. Проблемът е много сериозен“, допълни той.

С дигитализацията на обучението отпада необходимостта от физически контрол, подчерта Георгиев. "Ако не си давате часовете и не отработвате упражненията, системата няма да завърши курса. Затова е този смешен плач сега от страна на тези "чичо Пешовци“, защото ще трябва да дават 31 учебни часа. Досега те поддържаха дъмпингови цени, защото си позволяваха вместо 31 часа да дават 10-15 часа“, обясни той.

По думите му реалната цена на курсовете трябва да бъде по-висока. Сервизното обслужване, резервните части, наемите на офиси и кабинети се калкулират в цената. Той посочи за пример Германия, където масовият курс в категория В е около 3000 евро. "Според мен всяка цена под 1300-1400 лева просто не е реална. Тези, които са работили на 800, сега ще трябва да повишат цената, но трябва да обяснят защо досега не са работили на тази цена. Ако са работили на по-ниска цена, те са работили само защото не са си давали всичките часове в пълния им обем. Тези, които плашат хората с повишаване на цената, го правят чисто рекламно, маркетингово, за да имат повече курсисти“, обясни председателят на Асоциацията за квалификация на автомобилистите в България.

Отпадането на вътрешните изпити той определи като реверанс от страна на държавата към сивия сектор. "Той не можеше да прави вътрешни изпити, защото нямаха кабинети, офиси, служители, те бяха неидентифицирани свободни субекти. Липсата на вътрешни изпити се отразява негативно върху клиентите на автошколата. Не може да изпратиш един курсист по изпит на теория без този курсист да знае дали е достатъчно подготвен и ще го изкара“, заяви Красимир Георгиев.  

Ограничаването на явяванията на изпит в рамките на 6 месеца до четири и отпадането на изискването за представяне на диплома според него са добри мерка.


https://www.varna24.bg/novini/Bylgaria/Sobstvenik-na-avtoshkola-za-cenata-na-kursovete-Tryabva-da-bude-po-visoka-v-Germaniya-e-okolo-3000-evro-2427438
Copyright © Varna24.bg. Всички права запазени.