Често допускани финансови грешки от малките бизнеси: как да ги избегнем? | ||||||
| ||||||
Кои са най-често допусканите грешки по отношение на финансовото управление на малките предприятия? Как могат да бъдат избегнати с правилния бизнес кредит? Отговорите събрахме накратко в следващите редове. Нередовни и/или закъснели плащания към доставчици Отношенията с доставчици са ключови, става ли въпрос за управление на микро, малки и средни компании. В този ред на мисли, нередовните и/или закъснели плащания могат да бъдат причина за влошени партньорски отношения. Нито един бизнес не иска да се стигa дотук. Още повече, че отложени и/или нередовно правени плащания създават допълнителна трудност за самото предприятия, магазин или какъвто и да е обект. В даден момент, дори и просрочени, тези дългове стоят и трябва да бъдат платени. Практиката показва, че регулярното плащане и то в срок към всички контрагенти е предпоставка за успешно сътрудничество и бизнес растеж. Дори и да се наложи да се възползвате от различни финансови услуги, като теглене на фирмен кредит с цел покриване на този тип разходи, направете го навреме. Липса на заделени средства за покриване на непредвидени разходи В развитието на всеки един бизнес, без оглед на големината и/или сферата му на дейност, възникват разходи, които трудно могат да бъдат предвидени. Чудесно би било същите да разполагат с фонд за спешни разходи, с които могат да бъдат покрити, в случай на нужда. Заделените средства е добре да са в размер, който би могъл да покрие разходи за поне два до три месеца напред. Уви, сложните икономически процеси, подсилвани от нестабилни политически сътресения и ред други причини, които влияят върху икономиката и бизнеса, затрудняват собствениците да заделят средства за черни дни. С фирмен кредит с бързо одобрение могат да бъдат осигурени нужните ви средства, за да се справите с финансовите предизвикателства веднага. Финансовите услуги за небанково финансиране могат да бъдат спасителния пояс за редица микро и малки предприемачи, които не са предвидили перо за непредвидени плащания в бюджета си. Не се разграничават личните и фирмени финансови средства Личните и фирмените пари не бива да се смесват. Много малки собственици правят тази грешка, която се оказва капан за развитието и успеха им. Ясната разграничителна линия между едните и другите финанси е не просто практичен съвет, към който да се придържат малките предприемачи, а и задължително условие. Това е единственият начин да се води адекватно фирмено счетоводство и още - да се отчитат печалби, загуби и т.н. процеси, които имат ключова роля за бизнес управлението. В този ред на мисли, в случай че решите да се възползвате от небанково финансиране за дейността си, имайте предвид, че с изтеглените средства следва да се финансира дейността ви, а не лични нужди. Времето е пари, а немалко собственици го пропиляват Много от времето и усилията, дадени всеки ден от вас в работата ви, няма да получат възвръщаемостта си. Предвид това, ключово важно е да внимавате с времето, което прекарвате в различни активности, били те свързани с дейността ви или с личния ви живот. Тривиално, но факт - времето е най-ценният ни актив. Добра практика е да се следва правилото 80/20 - дейностите, които изкарват най-много пари, е добре да заемат 80% от времето ви, останалите 20% време прекарвайте в други дейности по ваш избор. По отношение на управлението на бизнес, най-важна е производителността. Инвестирайте в иновации и технологии, които биха могли да оптимизират вашето време, а и това на работниците и/или служителите ви. На пазара днес се предлагат кредитни продукти, най-често от небанковия сектор, разработени специално за такива бизнес нужди. Поемете контрола върху финансовото си бъдеще още сега като разгледате кредитните решения за малкия бизнес, предлагани от Fintrade. |