Данаил Папазов: Приватизация на пристанище Варна не може да бъде направена | ||||||
| ||||||
Териториите могат да бъдат дадени на оператор чрез концесия, който да извършва товарната дейност. С всяка изминала година контейнерните превози повишават процента от общо превозваните товари по море, каза още Папазов. Трендът е особено висок за района на Черно море, където през последните години ръстът на контейнерните превози е стабилен и е над 20%. "Положението в България е същото, но българските пристанища изостанаха с реновиране на своята инфраструктура и съответно от конкуренти пристанища като Истанбул, Констанца и Одеса", допълни Данаил Папазов. С плановете, които са направени за бъдещото развитие на пристанище Варна и на Бургас, конкуренцията може да бъде достигната и българските портове да заемат подобаващо се място в пазарната ниша в Черно море. Пристанище Варна е държало между 6 и 10% от пазарния дял при обработката на контейнери в Черно море. През последните години процентът е паднал до 6. Стоките за износ на пристанище Варна са с различни направления. Зърнени храни се изнасят за Северноафрикански държави и Западна Европа - Португалия, Испания, Кипър, Мароко и Тунис. Много голям дял от торовете отиват за Азиатските страни, Пакистан, Иран и Южна Америка. Заводът в Девня е един от най-големите клиенти на пристанище Варна. Содата, която се изнася от завода, е в рамките на 1 млн. тона и е предназначена за страни като Турция, Италия и Южна Америка. Традиционно вносът е най-голям от Китай и е главно от стоки за бита и широка употреба. Главно от Западна Европа, Япония и Азия пристига оборудване за ветрогенератори и различни машини. Източник: Радио "Фокус" |