НАП Варна засили контрола при прехвърляне и заличаване на фирми | ||||||
| ||||||
След направените промени в законодателството в началото на 2011 година всяка фирма, която се прехвърля или продава, трябва да изпрати уведомление до приходната агенция. В рамките на два месеца НАП трябва да провери дали търговецът има неплатени данъци и осигуровки и да издаде удостоверение на собственика, което той да представи в Агенцията по вписванията, за да бъдат вписани промените в Търговския регистър. Тези промени в законодателството бяха направени, за да се прекрати порочната практика на продажба на фирми с дългове на социално слаби, болни или на хора от малцинствата 2 975 собственици на фирми от обхвата на ТД на НАП Варна са подали от началото на годината уведомления в агенцията, че фирмите им ще бъдат прехвърлени, преобразувани или заличени. След извършване на проверка за данъчно-осигурителни задължения, данъчните инспектори са установили, че 232 от тях имат задължения към бюджета в размер на 230 хиляди лева. Публичните изпълнители от териториалната дирекция са провели срещи и телефонни разговори със задължените лица, след които 189 от тях са внесли доброволно дължимите суми в размер на 166 хиляди лева. 43 от дружествата и физическите лица са просрочили и не са погасили доброволно задълженията си, което е довело до налагането на обезпечителни мерки, в резултат на които са събрани 64 хиляди лева. "Засиленият контрол при прехвърляне и заличаване на фирми са част от мерките, които НАП Варна предприема в борбата с ДДС измамите", заяви териториалният директор Светлан Петков. |