Една неразказана история: Държавата дарила 60 дка от пристанището | ||||||
| ||||||
Пристанището обаче много бързо губи дела си в новото предприятие, след като съдружниците му решават да вдигнат капитала. Това става още през 2003 г. Тогава са емитирани 3690 нови акции всяка с номинал от 1000 лв. На заседание общото събрание взело решение за увеличението, а представител на пристанище Варна не присъства. Чрез факс ръководството му заявява, че счита заседанието за неправилно свикано и затова няма да участва в него. Въпреки че получава покана да запише полагащия им се дял от новата емисия, държавното дружество не го прави и така той се поема от съдружника "Ойлтанкинг имонд Б.В.". "Имаше решение на тогавашното правителство, че няма да се участва", поясни изпълнителният директор на пристанище Варна кап. Данаил Папазов. Така капиталът на "Ойлтанкинг България" става 5,4 млн. лв., а делът на порта в него пада на 9%. Тази сума обаче се задържа много за кратко. Две години след увеличението - през 2005 г., ръководството на "Ойлтанкинг България" решава, че капиталът е прекалено голям и ще намали номиналната стойност на акциите. Така от 1000 лв. всяка от тях вече се оценява на 350 лв. Разликата до 1000 лв. се изплаща като парична сума на акционерите. По информация на "Народно дело" преди няколко месеца в Министерството на транспорта толкова се притеснили от това, че позициите в "Ойлтанкинг България", а с тях и земите на терминала са загубени, и за кратко започнали трескаво да мислят ходове как те да се върнат. Кроежите обаче бързо се покрили с нафталин. Източник: в. Народно дело |