Вашето име
 Вашият e-mail адрес
 Име на получателя
 E-mail на получателя
Варненски млади астрономи откриха нов астероид
Автор: Екип Varna24.bg 09:40 / 27.10.2011Коментари ()1045
Националната астрономическа обсерватория - Рожен, ще помага на ученици и студенти да откриват нови астероиди. 10 екипа вече участват в първата Пан-българска кампания на международна изследователска програма IASC, подкрепяна от НАСА, за проследяване и откриване на астероиди. Младежите вече втора седмица получават астрономически изображения, правени с 3 големи телескопа от САЩ. Използват професионален софтуер, за да проследяват астероидите и да търсят нови обекти. Още в първите дни в едно от изображенията младежите откриват нов астероид, но поради лошото време в САЩ, астрономите не могат да го проследят и потвърдят.

Националният координатор на Пан-българската кампания д-р Веселка Радева от Народната астрономическа обсерватория във Варна потърси помощ от астрономите от Националната астрономическа обсерватория-Рожен, които отдавна сътрудничат с българските университети и училища.

Директорът на Националната обсерватория Таню Бонев подкрепи работата на младите астрономи, като разреши при необходимост използването на телескопите в обсерваторията за проследяването на новооткритите астероиди. При намирането на нов астероид, който не може да бъде проследен от телескопите на Международната кампания, на учениците и студентите ще помагат професионалните астрономи от НАО - Рожен. С телескопите на Обсерваторията те ще получат нови изображения на обектите и по този начин ще могат да бъдат определени орбитните елементи на новите астероиди. Досега в Националната астрономическа обсерватория - Рожен, са открити 15 нови астероида, които са от астероидния пояс между Марс и Юпитер, съобщи д-р Веселка Радева.

Източник: в. Черно море

Copyright © Varna24.bg. Всички права запазени.