Aндрей Василев: Част от концесионните вноски трябва да се инвестират в крайбрежието | ||||||
| ||||||
Той е убеден, че законово трябва да се регламентира част от концесионните вноски да се акумулират в специален фонд, така че средствата да се използват за възстановяване на щети от евентуални бедствия по брега или за изграждането на инфраструктура - пътища, пътеки, стълбища, осветление. В крайна сметка това са разходи, с които ще може реално да се облекчи достъпът на хората до плажовете. Голямата полза от това не е за концесионера, а именно за жителите и гостите на съответната морска община, категоричен е Василев. Той за пореден път постави на дневен ред и проблема с Шокъровия канал във Варна. Офицерският плаж непрекъснато се засипва с гуми, бутилки и всякакъв род твърди битови отпадъци, които водата носи по дерето. Отдавна алармираме, че проблемът е много сериозен и изисква адекватни мерки, като някаква форма на заустване например. Може да не е обезателно дълбоководно и вместо на миля навътре в морето, тръбата да стига 500 метра, смята представителят на фирмата, която стопанисва варненския плаж. От общината ни обясняват, че Шокъровото дере е за дъждовни води, така че няма европейска програма, по която да се осигури финансиране за подобно съоръжение, но трябва да се намери начин да се ограничи замърсяването на морето, убеден е Андрей Василев. Концесионерът е готов да се заеме с предпроектни проучвания, които да предложат алтернативи и да направят приблизителна оценка на разходите. Това ще улесни общината да търси бюджет за обезпечаването на необходимите строителни мероприятия, без които чистотата на брега няма как да се гарантира. Източник: в. Черно море |