Вашето име  
 Вашият e-mail адрес  
 Име на получателя  
 E-mail на получателя  
Трайчо Трайков: През последните две години средствата за реклама в туризма скочиха с повече от 120%
Автор: Екип Varna24.bg 16:35 / 16.02.2012Коментари ()1145
©
През 2011 г. инвестираните средства в национална туристическа реклама са се увеличили със 121% в сравнение с 2009 г. Това заяви на откриването на "Ваканция и СПА експо" министърът на икономиката, енергетиката и туризма Трайчо Трайков. В церемонията участваха заместникът му Иво Маринов, дипломати, представители на бизнеса и неправителствени организации.

Показателен е фактът, че от държавния бюджет и по оперативна програма "Регионално развитие" през миналата година сумите за реклама са близо 22 млн. лв., а за 2012 г. ще се увеличат с над 4 млн. лв., подчерта Трайков. Той изтъкна, че представата за устойчиво развитие на "бранда България" вече не е достатъчно да бъде комбинация от красива природа, плюс море и ски. Днес това е устойчива концепция за четири сезона, с голямо разнообразие от алтернативни форми за отдих и пътешествия, и то на атрактивни цени - културен, СПА, балнео и уелнес, селски, приключенски, голф, винарски, гурме и пр. Всичко това като маркетингова палитра може да се види на 29-то издание на изложението.

Страната ни се очертава като една от най-конкурентните зимни дестинации на фона на общия спад в Европа, допълни Трайков. Тази и другата седмица предстоят четири старта от Световната купа по ски в Банско. Това се случва за първи път тук и безспорно е голямо признание на за България след успеха на Световната купа през 2011 г. отново в същия курорт. С 15-20% повече туристи посреща в момента и Пампорово този сезон, където миналата седмица се състояха стартовете за мъже от Европейската купа по ски алпийски дисциплини. С около 50% са повече скиорите по пистите на курорта. Министърът отбеляза и очакването за добър сезон и през лятото. Увеличават се чартърите до черноморските ни курорти. България вече ще прилага безвизов режим за притежателите на валидни шенгенски визи.

Министър Трайков акцентира в изказването си и върху богатото културно наследство и разнообразната природа на страната - над 40 000 паметника на културата от 7 исторически пласта, десетки манастири, огромно богатство от природни забележителности и минерални извори. Вече присъстваме и в европейски, и в световни класации за голф туризъм като новооткрита дестинация, каза още министър Трайков. Той поздрави хората от бранша, които създават този уникален туристически продукт. Те именно посрещат гостите ни и ги карат да се връщат отново и отново, за да преоткриват изживяването България.

В рамките на първия ден от изложението зам.-министър Иво Маринов участва в пресконференция за представянето на първия туристически пътеводител за Източните Родопи. Изданието на български и английски е финансирано от българско-холандския проект "Новото тракийско злато".В проявата се включи и зам.-посланикът на Кралство Холандия у нас Рени Бюс. Източните Родопи вече са номинирани за включване в програмата Rewilding Europe ("Дива Европа"). Зам.-министър Маринов обяви, че инициативата ще стимулира трансграничния обмен на туристи и ще бъде представена на няколко туристически прояви тази година - "Зелените дни" в София, изложението "Дестинейшънс нейшънс" в Париж и Световния форум за екотуризъм в Лозана. Г-жа Бюс и зам.министър Маринов получиха първите копия на гида, който представя забележителностите на Източните Родопи.



https://www.varna24.bg/novini/varna/Traicho-Traikov-Prez-poslednite-dve-godini-sredstvata-za-reklama-v-turizma-skochiha-s-poveche-ot-120-329637
Copyright © Varna24.bg. Всички права запазени.