НАП звъни на близо 30 000 души до края на годината | ||||||
| ||||||
Целта на кампанията е максимален брой хора по собствена инициатива да подадат декларациите си или съответно да си платят дължимите данъчни и осигурителни вноски, така че да бъде избегнато налагането на обезпечителни мерки като запор на банкови сметки или заплати, възбрана на недвижим имот и др., както и образуване на изпълнителни дела за принудително събиране на неплатените в срок дългове. От НАП съветват всяка фирма или физическо лице да потърси контакт с агенцията възможно най-скоро след като установи, че има финансови затруднения и не може да плати данъците и осигуровките си. Законът дава право да се договори плащане на части или да се отложи внасянето на дължимите налози след представяне на обезпечение. През първото полугодие на годината, клиентите на НАП са ползвали близо 200 000 пъти услугите и справките, които предоставя колцентърът на агенцията. На телефона за данъчна информация - 0700 18 700 гражданите и представителите на фирми са получили 131 000 отговора на постъпили запитвания. От тях 11 000 са изпратени по електронен път до адреса на контактния център - infocenter@nra.bg . 45 000 запитвания са били за деклариране и плащане на данъци. 35 000 души пък са се консултирали по осигурителните разпоредби. Служителите на колцентъра са предоставили информация и на 44 000 въпроса, свързани с ползването на електронните услуги на НАП. |