Около 100 милиона литра вино се произвеждат годишно в България | ||||||
| ||||||
Около 2/3 от износа на вино в България е предназначен за Русия, 20 % в Полша, а около и 1 % от износа на вино в България е за Китай, допълни проф. Пламен Моллов. По думите му китайският пазар е с голям потенциал, но и един от най-трудните за нас. Тъй като те сега започват да се учат да пият вино, поясни Моллов. Най-големият вносител на вина в Китай е Франция и затова тя диктува вкуса им. В тази връзка, те предпочитат налаганите от Франция сухи вина. Въпреки че нашето вино е с добро качество и конкурентна цена, за съжаление то няма изграден бранд, поясни председателя на Националната лозаро-винарска камара. "В тази връзка, добави той, ние разработваме проекти за утвърждаване на българското вино като бранд, което ще се отрази след около 7-8 години. В последните години се наблюдава тенденция за свиване на лозята за производство на вино в България, което се налага от свиването на пазара", посочи Моллов. По думите му вътрешният пазар на вино е много ограничен, насочен предимно към евтини продукти. "Затова целта на нашето винопроизводство не е вътрешният пазар, а се стреми към международни контракти. Но за съжаление количествата на износ са символични в сравнение с потенциала на производството", съобщи проф. Моллов. Източник: радио "Фокус" |