Вашето име  
 Вашият e-mail адрес  
 Име на получателя  
 E-mail на получателя  
Учат ни как да се справим с ало-измамниците
Автор: Екип Varna24.bg 12:23 / 22.07.2015Коментари ()1330
© Impact Press Group
Добре познатата тема за телефонните измами периодично се налага да бъде припомняна и информацията по превенцията на този род престъпления да бъде отново разпространявана.

Схемите, засягащи емоционални връзки и целящи емоционални реакции, са известни, но често пъти забравяни в момент на афект, коментират от пресцентъра на полицията.
Във връзка с нова вълна от извършени телефонни измами на територията на гр. Варна, ОДМВР - Варна напомня, че потърпевшите са на такава възраст, че не могат да вникнат в случващото им се по телефона. За това, всички техни близки трябва да ги информират периодично, като постоянно да им напомнят да не се доверяват на лица от телефонни позвънявания, а да прекъснат връзката изключвайки телефона от розетката. 

В никакъв случай гражданите не трябва да назовават имената и личните си данни, на когото и да било по телефона. При всички случаи, когато гражданин е станал жертва на телефонна измама трябва незабавно да се обърне към най близкото РПУ. Това важи особено и за неуспешните опити за измами. 

На възрастните хора трябва да бъде обяснено, че по телефона не биха могли да пострадат, ако затворят слушалката или в директният разговор с измамникът изрекат, че това е измамна схема за която са чували от медиите. Това обстоятелство ще накара мошеникът да се откаже и да позвъни на друг "абонат". След това да позвънят на вратата на близък съсед и от неговият телефон да се опита да позвъни близък роднина или приятел, който да вземе инициативата в свои ръце, съветват още от полицията.

В допълнение хората трябва да са наясно и с друг особен факт в даването на пари на длъжностно лице от държавната администрация (държавни служители) най-общо се нарича подкуп, което от своя страна е престъпление от общ характер и се наказва съобразно действащото законодателство на Р България.

Припомняме, че най-често използваните сценарии за въвеждане в заблуда са установени като: "Спешна операция или лечение"; "Внасяне на гаранция или подкуп"; "Печалба от томбола или телевизионна игра"; "Баене за разваляне на магия"; "Предоставяне на социални помощи" и "Ремонт на жилището по програма на ЕС"; "Наемане на квартира"; "Заем на познат"; мним куриер, носещ пратка от чужбина; представител на ЕК убеждаващ възрастни хора, че ще получат увеличение на пенсията си и др.

ОДМВР - Варна съветва да обърнем внимание на своите възрастни близки, да не пропускаме да ги предупредим за възможността да станат жертва на измамници по телефона, да им обясняваме спокойно как да реагират и да действат. Нека периодично напомняме за съществуването на тази опасност и не забравяме да уверим близките си, че са в безопасност при разговорите по телефона и е по-добре да затворят и да прекъснат разговора, отколкото да изслушат дори лъжовната информация.



https://www.varna24.bg/novini/varna/Uchat-ni-kak-da-se-spravim-s-alo-izmamnicite-571573
Copyright © Varna24.bg. Всички права запазени.