Касата ни пита по телефона доволни ли сме от лечението си | ||||||
| ||||||
Това предвижда проектонаредба на здравното министерство за удовлетвореността на пациентите от ползваните медицински услуги, плащани от НЗОК. Изискването касата да измерва удовлетвореността на пациентите залегна в Закона за здравното осигуряване. Той предвижда при системна неудовлетвореност от дадено лечебно заведение директорите на районните каси да налагат финансови санкции и дори да прекратяват договори с болници. За целта болницата трябва да е получила три отрицателни оценки в рамките на шест месеца. Преценката коя от двете санкции да се наложи - глоба или прекратяване на договора, обаче ще е на директора на районната каса. Проучването ще обхваща пациенти, преминали през всички болници в страната, подбрани на случаен принцип. При оценяването на четирите компонента пациентът ще избира различни твърдения по скала от 1 до 10. Източник: в. Стандарт |