Никой не иска да купи вагони и мотриси от БДЖ | ||||||
| ||||||
Разследване на bTV неотдавна показа, че разпродажбата на локомотиви и мотриси на цената на скрапа може да се окаже един от многото канали, по които се "обезкървява" държавният релсов превозвач. Вече има ред случаи, в които български и чужди фирми купуват уж негодна жп техника от БДЖ, ремонтират я и я използват - вместо да купуват нова, която струва в пъти повече. Позицията на компанията е, че транспортната задача в момента не изисква поддържане на толкова много локомотиви, вагони и мотриси и че охраната на оставените в депото машини излиза изключително скъпо. Днес на търга бяха дошли представители на Гражданска инициатива за обществен и релсов транспорт, които настояват да не се стига до продажба. Един от активистите, Веселин Кирев, припомни, че 4 "бракувани" локомотива се движат по линиите в Чехия, а други 4 се използват от "ТБД - Товарни превози". В същото време, посочи той, много влакове на БДЖ се отменят заради липсата на изправни мотриси и локомотиви. Кирев допълни, че латвийският производител на включените в търга 19 мотрисни влака, е изразил готовност да ги реновира за много по-малко пари, отколкото би струвала покупката на нов състав. "Ние пуснахме сигнал до прокуратурата и още на 8 март търгът беше спрян за около 2 седмици, след това отново обявен за края на месеца и днес трябваше да се проведе повторният търг", обясни Веселин Кирев. |