Ако в момента сме "под една шапка", ще се лишим от възможността за подаване на повече проекти, защото като район на морската столица няма да имаме такова право. Това каза за Дарик кметът на Аврен Красимир Тодоров по повод коментара на заместник-кмета на Варна Вили Жечев, че сливането на морската столица със съседните общини е неизбежно. Според Тодоров обединението ще бъде ефективно, но едва след 2013 година, когато приключи подаването на проекти по европейските фондове и тогава няма да има смисъл от големи администрации. Подобно сливане няма да се отрази добре най-вече защото административните структури във Варна са тромави и обслужването не може да достигне нивото на по-малките населени места, смята кметът на Белослав Емил Дичев. Той обясни, че агломерация Варна - Белослав - Девня - Провадия - Аксаково трябва да има, но обединяването не трябва да се случва чрез коопериране на общите устройствени планове, а с окрупняване. Като пример Дичев посочи Дания, където от 271 общините станаха 100, като минимумът на гражданите в една община е 20 000 души. За сравнение - в момента в България има общини и с по 1000 човека.
Кметът на Аксаково инж. Атанас Стоилов коментира за Дарик, че подкрепя като цяло синхронизирането на общите устройствени планове на общините, най-малкото защото част от инфраструктурата, която използват, е обща. Това се отнася най-вече до автомагистралата, която свързва Варна и Аксаково. В тази връзка Стоилов съобщи, че ОУП на община Аксаково е в процедура, но той при всички случаи ще бъде съобразен с плана на морската столица. Относно сливането на Варна със съседните общини, кметът на Аксаково смята, че то наистина е неизбежно, но администрациите трябва да останат отделени. Местните данъци във Варна са 4 пъти по-високи от тези в Аксаково и това е само една от причините чужди фирми да предпочитат да инвестират в по-малкото населено място. Ако Аксаково стане част от големия град административно, това ще отблъсне инвеститорите, категоричен е Стоилов.
Източник: Дарик |