КЗП спря заблуждаваща реклама на известна верига магазини | ||||||
| ||||||
Комисията за защита на потребителите спря заблуждаваща печатна реклама на търговската верига "Практикер". Фирмата е разпространявала промоционална брошура, която рекламира стоки на преференциални цени по повод откриването на юбилейния си стотен магазин от веригата. При извършена проверка инспектори на КЗП констатират, че един от артикулите не е в наличност. Оказва се, че с брошурата фирмата рекламира и развиването на дейността си пред своите потенциални клиенти, но не им предоставя пълна възможност да ползват покочените от нея преференции по този повод. Става дума за предлагане на определени артикули на специални цени, които са маркирани със знака "100" и са поставени непосредствено под голяма снимка, изобразяваща честването отварянето на 100-ния магазин. Под нея стои и текстовото послание "Щастливи сме, че достигнахме 100-ния международен магазин тази година! Благодарим ви, че сте с нас!". Рекламата е заблуждаваща, тъй като брошурата подканва хората да посетят обекта, за да закупят определен продукт, който реално не се предлага в достатъчно количество и в този смисъл тя повлиява на икономическото им поведение. Човек инвестира време и средства, за да отиде до обекта. Освен това, след като открие, че желаният от него артикул липсва, би могъл да направи компромис и да закупи нещо друго на приблизителна цена, но с по-лоши характеристики или със сходно качество, но на значително по-висока цена. И в двата случая търговецът се надява да реализира продажба, която се явява спонтанна покупка за неговия клиент. Проверката е извършена по жалба на потребител, който при посещението си в магазин на веригата установява, че там няма налични бройки от избраната от него мебел за баня, рекламирана на първа страница на актуалната промоционална брошура. Служител в обекта му е обяснил, че нито един магазин на фирмата в Западна България не разполага с този артикул и му е посочил деня на следващата доставка, която се оказва, че ще бъде повече от седмица след изтичането на промоционалния период. Потребителят се оплаква, че по такъв начин "Практикер" го лишава от възможността да закупи продукта на преференциална цена в срока на промоцията. В хода на проверката на КЗП от фирмата дават становище, че проблемът е дошъл оттам, че не винаги е възможно да прогнозират точно какво ще бъде търсенето. За сметка на това предоставяли възможност на клиентите, когато магазинът не разполага с желания от тях артикул, да го поръчат на промоционалната цена, като той да им бъде доставен по-късно във времето. Инспекторите на контролния орган обаче установяват, че в търговския обект, посетен от жалбоподателя, такава възможност не се предлага. Жалбата на потребителя е удовлетворена след намесата на Комисията за защита на потребителите. Той вече притежава точно този модел мебел за баня на промоционалната цена в брошурата. |