Искат автобусният билет във Варна да стане 1,50 лв., иначе "Градски транспорт" щял да фалира! | ||||||
| ||||||
Цифрите показват, че дружеството е на загуба от 2,8 млн. лева, но за това финансово състояние има обективни причини, стана ясно на заседанието. Цената на билета не е повишавана от 2006 г., а от тогава до сега разходите, най-вече за заплати, са се увеличили неколкократно. Към момента над 60% от приходите на "Градски транспорт“ са за възнаграждения. За заплати на служителите си дружеството плаща около 20 млн. лева при 5 млн. лева преди няколко години, като приходите за този период не са променили. По време на заседанието бе изразено мнението, че цената на билета за градски транспорт трябва да се увеличи поне на 1,50 лева, защото в противен случай дружеството ще фалира. Прогнозите са за поскъпване на горивата с оглед ситуацията на световните петролни пазари. Същевременно заплащането на служителите не може да се намали, бе казано по време на дискусията. Не се очаква и драстично повишаване на пътникопотока, дори след въвеждането на Синя зона. Заради повишаващия се жизнен стандарт варненци ще продължат да ползват личните си автомобили и ще ги предпочитат пред това да се качат на градски автобус, смятат съветници. Повечето членове на комисията бяха на мнение, че "Градски транспорт“ има преди всичко социални функции и е нормално да търпи негативи. Един от съветниците поиска да се изясни дали дружеството е социално или търговско, след което да се реши какви трябва да са очакванията към него. Заради финансовите резултати ръководството на "Градски транспорт“ бе разкритикувано от някои общински съветници. Други техни колеги обаче го защитиха, като казаха, че то е изпълнило задачата си да оптимизира разходите. |
Още по темата: | общо новини по темата: 568 | ||||||||||||
| |||||||||||||
предишна страница [ 1/95 ] следващата страница |