10 млн. лв. приходи не успя да реализира община Варна, за да изпълни първоначално заложения бюджет за 2008 г. На публично обсъждане вчера финансистите отчетоха, че изпълнението му е 215,8 млн. лв. Точно преди година заложената макрорамка бе 225,3 млн. лв. През лятото бюджетът бе актуализиран с намерението да достигне 227,5 млн. лв. Заради срива при сделките с недвижими имоти тези цели не можаха да бъдат постигнати. Въпреки това зам.-кметът по финансите доц. Борислав Борисов отчита като успешен бюджета, с оглед на разразилата се финансова криза. Той неколкократно подчерта, че общината е завършила без неразплатени разходи края на годината, независимо че в местната хазна влязоха с 33 млн. лв. по-малко от планираното. Тази сума се очакваше от сделките с общински недвижими имоти, които не бяха продадени. Много от инвестиционните обекти пък са определени като преходни и ще бъдат разплатени през тази година. Финансист №1 на общината отчете, че приходите от делегираните от държавата дейности за 2008 г. са били в размер на 64 млн. лв., а местните приходи - 131 млн. лв. Значително са били свити разходите за издръжка на администрацията, с цел да се преодолеят по-лесно негативите от финансовата криза. Със 17 млн. лв. е орязана и капиталовата програма на общината. Първоначално заложената сума е била 67 млн. лв., но са постигнати едва 50 млн. лв.
Въпреки негативните удари на кризата при повечето от данъците има преизпълнение на първоначално заложеното, отбеляза Борисов. Най-сериозно е то при данъка върху моторните превозни средства - с 20 на сто. Сериозен удар обаче по местната хазна нанесе невъзможността да се реализира пълният обем на заложените приходи от патентния данък, припомни главният финансист на общината. Той уточни, че заради въвеждането на плоския данък много от търговците, които до момента са били на патент, са предпочели да регистрират дружества.
Източник: в. "Позвънете новини" |