Вашето име  
 Вашият e-mail адрес  
 Име на получателя  
 E-mail на получателя  
Синдикален лидер от Варна разкри защо се е стигнало до трагедията с пожарникаря край Пловдив
Автор: Пламена Николова 09:41 / 22.08.2018Коментари ()7308
Част от автомобилите, използвани от огнеборците в страната, са нестабилни и опасни. Това е и причината за трагичния инцидент, при който загина пожарникар край Куклен. Това коментира за Varna24.bg Ивайло Янчев, председател на Синдикално дружество 32 към Синдикалната федерация на служителите в МВР и действащ пожарникар във Варна.

"Според нас причината за трагичната загуба на колегата ни от Пловдив не е в обстоятелствата, а в самата техника, която е закупена от Главна дирекция "Пожарна безопасност и защита на населението“ тъй като има висок център на тежестта, т.нар. "жив товар“. Това е водата, която е в цистерните. Автомобилът е предвиден за горски пожари, закупен по оперативна програма "Регионално развитие". Този автомобил би трябвало да е предвиден за работа в пресечена местност – гори, ниви, поляни и то при екстремни условия. Нали разбирате, че това е екстремна ситуация. Този автомобил трябва да бъде издържан по всички стандарти за безопасност.  Важно е да отбележим, че този проблем е на европейско ниво. През август 2017 г. със същия модел автомобил има катастрофа, в която загива германски пожарникар. Има разследване и дело, в което доказва, че автомобилът се е движил с 30 км/ч и има изнесен център на тежестта, който води до преобръщане.

Друг много съществен проблем е това, че нямаме изградени полигони за пожарни автомобили. Място, където водачите на такива автомобили да тренират за реакция в екстремни ситуации. Имаме наредба, която регламентира специалния режим на движение, която през 2010 г. беше променена. Преди това имаше заложено изискване нашите водачи да са задължително с С и D категория. След това този текст беше премахнат от наредбата и в момента водачите са само с С категория.

Относно въпросът ви дали техниката във Врана е сигурна? Имаме автомобили като тези в Пловдив, Ловеч, Бургас, Велико Търново, те са едни и същи, закупени по една и съща програма. В момента същия модел пожарни автомобили, за които говорим, че са рискови, има в Дългопол, Втора районна служба "Защита населението“ гр. Варна и в Долен Чифлик. Неофициално имаме информация от колеги, че се чувстват несигурни с тези автомобили.

Важен момент е това, че при търг за закупуване на пожарни автомобили, водещ критерии е най-ниската цена. Това не трябва да е така. Според спецификата те отговарят на изискванията, но това е само по документи. Едно от изискванията е тези автомобили да издържан на 30-33 градуса наклон. Тези зададени критерии обаче не предвиждат екстремната ситуация. Ние затова искаме да се направи обследване на полигон, в движение, тогава да видим как се държат тези автомобили на пътя.

А иначе проблемите са много и съм го споделял неведнъж. От битов характер са главно. В момента се строи пожарна служба в "Аспарухово“, което се проточва близо пет години. Кадрови проблем също имаме. В курортните комплекси нямаме изградени пожарни участъци и се командироват служители от страната. Идват колеги от малки районни служби, където не разполагат с техника като нашата и тук те срещат затруднения. Във Варна знаете трафикът е много натоварен заради ремонтите, а колегите нямат опит. Създават ни проблеми и неправилно паркираните автомобили. Създават ни проблеми и хората, които карат агресивно на пътя. Отделно от всички тези обстоятелства водачът трябва да се съобразява и с изнесения център на автомобила. Това създава предпоставки за ПТП и стрес сред нашите служители да си вършат качествено работата“, каза Ивайло Янчев.

Вижте повече във видеото!




Още по темата: общо новини по темата: 2
12.09.2018 »
20.08.2018 »
https://www.varna24.bg/novini/varna/Sindikalen-lider-ot-Varna-razkri-zashto-se-e-stignalo-do-tragediyata-s-pozharnikarya-krai-Plovdiv-810742
Copyright © Varna24.bg. Всички права запазени.