Варна остана без един от най-полезните си центрове за административни услуги | ||||||
| ||||||
Там в продължение на 14 години жителите на морската столица получаваха "на едно гише" комплексни административни услуги, плащаха бързо и удобно сметките си, което им спестяваше време, нерви и средства. Ето какво споделиха за медията ни от организацията, осъществявала тези услуги дълги години: "Сдружение "е-Регион Варна“ е създадено в изпълнение на Меморандум за взаимодействие и дългосрочно сътрудничество, иницииран от областния управител и подписан от 54 институции. На базата на Меморандума през 2004 г. е регистрирано Сдружение с нестопанска цел – "Е-регион Варна". Членове на сдружението са община Варна, областна администрация Варна, окръжен съд Варна, Варненски свободен университет, "Информационно обслужване“ АД – клон Варна и др. Сдружението си поставя като основна задача – изграждане на интегрирана информационно-комуникационна и управленска среда с участието на административните структури за по-добро административно обслужване на гражданите и фирмите. След регистрирането си сдружението създава Център за услуги и обучение. За функционирането на центъра е предоставено помещение от областния управител, община Варна е предоставила технологична възможност за изнесени услуги, а "Информационно обслужване“ АД е осигурило техническа и софтуерна подкрепа за реализация на проекта чрез създаването на мрежата "Варна“", разказа за медията ни Олег Терзиев, председател на сдружението. При създаването на центъра, отделните институции не можели да кандидатствам сами за финансиране, затова се стига до създаване на сдружението, което в продължение на тези години облекчава варненци. "Вместо клиентът да посещава различни администрации за да заяви услуга, да получи информация или да плати свои задължения това се извършва от служители на центъра. Служителите на Центъра посредничат за извършването на различни видове административни и комунални услуги и информация за тях, дават консултации, приемат заявки и поръчки за специализираните услуги. В центъра се попълват декларации по чл.14 и чл.54 от ЗМДТ; попълват се искания за издаване на удостоверения за данъчни оценки и др., приемат се се входират на декларации и искания – чрез директен достъп до системата за местни данъци и такси на общината; плащат се такси за платените услуги – чрез директен достъп до системата за местни данъци и такси на общината, както и самите данъци и такси; предоставят се заявените удостоверения за данъчни оценки и др. Освен това центъра предлага във времето всички услуги към Агенцията по геодезия, картография и кадастър, както и всички услуги към МВР, съдилища, банки и плащането на битови сметки. И така благодарение на добрата съвместна работа с институциите, "Е-регион Варна“ в продължение на 14 години развива успешна дейност за комплексно административно обслужване с над 20 вида услуги на "едно гише“, като в същото време не ползва дотации и помощи от държавните структури и се издържа само от приходите от извършените услуги. Само през 2014 година са обслужени 58 394 клиенти и е реализиран оборот за 2 235 631 лв. През 2017 г. кадастъра обаче въпреки 10-годишния договор, отрязали връзката с организацията без да дадат причина за това. Общината също отряза връзката с местни данъци и такси, без логично обяснение, затова спираме да работим и закриваме дейността си", обясни още Олег Терзиев. "Бяхме при кмета и той каза, че е добре да продължим работата с общината и той е "за" това", но за съжаление подчинените му служители не се вслушаха в тази препоръка. Така на практика стигнахме до затваряне на офиса, с което са ощетени варненци, които сега ще обикалят дълго с колите си, защото няма къде да паркират, ще се редят по опашките в отделните институции и ще трошат нерви и средства за всеки необходим документ. Най-важното обаче е, че всички тези институции, в които ходят гражданите, не правят консултации. Там като занесеш грешен документ и те връщат, а ние консултирахме хората и те бяха доволни", допълни още Олег Терзиев. |