Единствената западна авиокомпания, ползваща руски самолети, се отказа от тях | ||||||
| ||||||
Отбелязва се, че руските машини са създавали затруднения в изпълнението на полетите по разписание заради чести повреди и липса на части. Белгийските авиолинии са прекратили договора за наем, сключен с ирландския собственик на самолетите "СитиДжет" (CityJet), и са наели от същата фирма самолети на канадския производител "Бомбардие" (Bombardier CRJ-900). Белгийската авиокомпания бе единственият западен превозвач, изпълнявал редовни полети с машините на "Сухой". Руските самолети от тази марка полетяха в началото на десетилетието с двигатели, разработени съвместно от Франция и Русия. В разработката на самолетите участваха близо 30 международни дружества. "Сухой Суперджет", както е известен моделът, бе вторият самолет руско производство, включван в работата на западна авиокомпания. През 70-те години на миналия век самолети Як-40, произведени в СССР, изпълняваха няколко години полети за авиокомпании в Италия и Гърция. |