Обществена поръчка за спасителни кораби разбуни морския бранш | ||||||
| ||||||
Поръчката е за два влекача, които да бъдат на разположение при произшествия с кораби. Тяхната теглителна сила трябва да бъде 45 т. Единствената фирма, разполагаща с такъв влекач, е "Бургас таг сървисиз", която е дъщерна на холандската компания "Мултрашип". "В изискванията не се спомена, че тези кораби трябва да излизат в открито море при лошо време.. Влекачите, с които разполагат българските компании, могат да участват в теглителни операции на кораби, но не са в състояние да качат на борда си екипаж, по-голям от 20 души", посочи Иван Велков. Доайенът на морското ни спасяване Никифор Герчев, който наскоро беше отличен с престижна международна награда за дейността си, направи сравнение с кораба "Перун". Плавателният съд, който вече 10 години е спрян от дейност, може да качи до 500 души на борда си. Обществената поръчка за двата влекача е на стойност до 1,5 млн. лв., докато за по-малка от тази сума може да бъде ремонтиран "Перун", изтъкнаха още Герчев и Велков. Източник: Дарик |