Бедни сме били? Поршетата по родните улици са се увеличили двойно | ||||||
| ||||||
От началото на годината са регистрирани дванадесет бентлита, като едно от тях е с категория микробус. Вероятно става дума за луксозна лимузина с повече от 8 места за сядане. 195 бентлита се подвизават в родината ни, като през тази година са внесени 12, две от тях чисто нови. Любимата марка супер спортни автомобили на българите с възможности остава "Ферари". За пет години фераритата от 72 вече са 85 с български номера, 21 от тях са до 5 години. През първите пет месеца на годината у нас са регистрирани 5 броя спортни коли от марката, всичките употребявани. Продажбите на луксозни автомобили в България продължават да са около 10% от всички на нови коли и през 2018 г., като сред тях има екзотични и скъпи модели на "Бугати", "Макларън", "Ламборгини", "Астън Мартин", "Ролс-Ройс" и други. Официалните данни в сайта на МВР показват, че в България преди пет години в статистиката не са фигурирали луксозни марки като “Ламборгини", защото не са надвишавали бройката от 40 автомобила. Сега вече са 60 по родните улици, а най-много бройки от мощните коли е имало през 2016 г. - 74. В регистрите от началото на годината са влезли пет ламборгинита. Иначе български номера в КАТ са сложени на един "Ролс-Ройс", като от марката в страната вече има 54 коли. Колите с тризъбеца на Maserati също не са много - общо 217, като 32 от тях са на възраст до 5 години. За половин десетилетие хората с възможности, които харесват марката, почти са се удвоили. По-достъпните, но луксозни машини от марката “Ягуар" вече са 2465 в България, като 231 от тях са на възраст от 0 до 5 години. Луксозните всъдеходи на “Ланд Роувър" са предпочетени от 15 897 българи, като през първите 6 месеца на годината са купени чисто нови 163 бройки и 432 употребявани. Огромните американски джипове с марка “Хамър" за пет години са се увеличили с 31 до 220, като нито един от тях не е до възраст 5 години. През 2018-а за първа регистрация в страната е минало едно чисто ново "Бугати", а друго от началото на тази година няма. Към момента единственият актуален модел на марката е "Широн", с цена около 5 млн. лв. От данните на Пътна полиция не става известно колко автомобила от марката има към момента в страната. От други популярни премиум брандове няма регистрации от началото на годината, но през изминалата година два нови "Астън Мартин" и пет втора ръка са регистрирани в България, като общият им брой е 26. Новите макларъни също са два, но няма данни колко са като цяло за страната. Мощна инвазия на мотоциклети от култовата американска марка “Харли-Дейвидсън" може да се види у нас - от 357 мотоциклета през 2014 до 681, като 150 са на възраст до 5 г. Любопитното е, че нито една от изброените суперлукс марки няма официално представителство в България и те стигат до пазара през автокъщи или се купуват от чужбина. Също така статистика от края на миналата година на Столична община показва, че болшинството от скъпите коли не са регистрирани в столицата. |