Едва 12 % от варненските ученици отиват с желание на училище | ||||||
| ||||||
То обхвана 350 ученика от варненските средни училища - лица от 14 до 18 години. Основната извадка е двустепенна на лотариен принцип по училища и по паралелки в тях, с равен дял по класове – 8, 9, 10 и 11 клас. Част от данните бяха представени днес на кръгла маса в Клуба на стопанския деятел във Варна. На въпроса: "Как обикновено преживявате учебните часове?" 40.8 процента от анкетираните заявяват: "Спокойно, но често се разсейвам", 16,2 % - "Занимавам се с телефона, говоря със съседа и др", 15.9% - "С напрежение, да не ме изпитат или санкионират със забележка". 72.4 % от анкетираните ученици споделят, че в училище е имало прояви на насилие. Но 55.3 от респондентите заявяват, че не са изпадали в конфликтни ситуации в училище. 50.2 процента от анкетираните са посочили отговора: "Да, предимно словестно", на въпроса: "Има ли прояви на тормоз по отношение на Вас или на Ваши съученици и какви най-често?". Емпиричното социологическо проучване бе втория модул в проекта "Да надмогнем конфликта в себе си и с другите“, на СНЦ "Културно пространство, финансирано от Община Варна, дирекция "Превенции". Част от него бе представено днес от социолога Георги Георгиев и Мария Генчева, ръководител на проекта. Темата, предмет и обект, бе юношеството, като социално пространство и време – дом, училище и общество въобще, във връзка с нарастващата тенденция на конфликтността водеща до агресивност в поведението и прояви на тормоз и насилие сред младите хора от тази възрастова група. За по-голяма пълнота се проведоха четири фокус-групи с представители на четирите изследвани възрастови групи в 8, 9, 10 и 11 класове. |