Facebook готви нови промени, експериментът вече е в ход | ||||||
| ||||||
Социалната мрежа иска да има специално място, на което хората да четат и да подреждат новинарско съдържание. То обаче ще се появява и в основния фийд. За тази идея основателят на компанията Марк Зукърбърг говори през лятото по време на дискусия с изпълнителния директор на "Аксел Шпрингер" Матиас Дьопфнер. Ходът идва след години, в продължение на които "Фейсбук" променяше тихомълком алгоритмите и подредбата на съдържанието си. Целта му бе да пречи на мнозинството читатели да отидат в друг сайт – включително новинарските такива. А повечето от тях разчитат на посещения за голяма част от приходите си и неколкократно се налагаше да финансират нови работни стратегии, за да запазят видимостта си в социалната мрежа. В секцията "Новини" ще има подбор на най-важните информации от деня, правен от журналисти. Съдържанието ще се подбира по аналог на това, което потребителят следи, споделя и чете, но ще се показват и "нови" теми. Ще има и разделение по теми, например "бизнес", "забавление", "здраве", "наука и техника", "спорт". Потребителите ще могат и да скриват текстове, от които не се интересуват. "Фейсбук" ще подбира медиите по това дали присъстват в неговия индекс, създаден в сътрудничество с индустрията, както и ще следи дали спазват правилата му против дезинформацията. Сред критериите са дали страницата публикува т.нар. "кликбейт" заглавия – тоест, заблужаващи заглавия, които служат, за да привлекат читатели да влязат в страницата. Такова поведение ще се наказва с по-ниско позициониране във фийда. Същото важи за призивите потребител да "хареса" или "сподели" информация, публикуването на подвеждащо или крадено съдържание. |