НАП засилва контрола върху търговията във Фейсбук | ||||||
| ||||||
Във Фейсбук има специална секция озаглавена "Маркетплейс", в която има хиляди обяви за продажба на дрехи, обувки, дори и на автомобили и апартаменти. Освен това има обособени специални групи за продажби, които имат само тази цел – да продават стоки, но повечето търговци там нямат фирми, а продават като физически лица. Именно към този проблем са се насочили данъчните – да съберат приходи в хазната от търговията в социалните мрежи. "Фискалният проблем на електронния бизнес, на онлайн търговията се измерва с огромни годишни загуби. Трябва да се изгради софтуерна система, която отговаря на изискванията на данъчното законодателство. Онези, които не приемат кешови плащания и използват пощенски парични преводи като възможност, могат да продължат да отчитат оборотите си, както до сега", заяви Росен Бъчваров. Според Бъчваров счетоводителите и търговците все още имат неясноти, които са свързани основно с електронната търговия. Някои изразиха мнение, че "ще бъдат върнати в XIX век", ако не могат да пиша фактури по електронен път, а трябва да правят това на ръка. "Имаме такава дейност с онлайн платформа и с разносна търговия, не знаем точно какъв трябва да е софтуерът ни", споделят търговците пред агенцията по приходите. Някои търговци все още не знаят как се третират продажбите през Фейсбук. На семинара те попитаха НАП: "Това електронна търговия ли е, трябва ли да се издава касов бон?". |