Младен Иванов: Очакваме два пъти повече приходи след въвеждането на "синята зона" в широкия център на Варна | ||||||
| ||||||
"В момента правим подготовка за "синя зона" широк център за въвеждането й в експлоатация. Проектът е одобрен през 2019 г. от Комисията по естетизация на градската среда. Оттук нататък се работи по полагане на маркировка, поставяне на знаци и рехабилитация. С опита, който имаме с въвеждането на предишната зона, организацията не е никак лесна. Много работа на терен ни чака, преди да се случи всичко. В момента подготвяме нещата с фирмите, които ще работят и метеорологичните условия трябва да са с нас, за да можем да работим. Обхвата на зоната в широк център е по ул. Кракра", след това по ул. "Беласица", по бул. "Владислав", включва улиците "Дрин", "Пирин", "Битоля", оттам покрай Чаталджа, "Генерал Колев", покрай НАП и Морско училище. Зоната е два пъти по-голяма от първата. Предвидени са над 5700 паркоместа, като са предвидени места за паркиране за хората с увреждания, така също монтирането на 12 зарядни станции, като всяка зарядна станция ще обслужва два автомобила, които ще могат да се зареждат едновременно. В сегашната "синя зона" ще бъдат монтирани други 10 станции за електромобилите. Инфраструктурата е много важна за този вид транспорт, ние няколко месеца сме с такива автомобил за контрол над паркирането и сме много доволни", сподели Младен Иванов. Според статистиката в приходната част на "синята зона" има няколко пера. Най-голям дял има кратковременното паркиране, след това е служебният абонамент, поставянето на скоби и локалното платено паркиране за физически и юридически лица. Приходите за миналата година са над 3 100 000 лв. Те се използват за благоустрояване на градската среда, рехабилитация на тротоари и улици в обхвата на зоната. "Средно на ден се репатрират около 60 автомобила, което не е никак малко, но в тази бройка се включват и съдействията във връзка с ремонтите и пътните строежи. Автомобилите, които трябва да бъдат преместени по тези причини не заплащат нищо, но те са разход за нас. Вчера имахме 60 такива автомобила. Рязко се промениха нещата с пускането на новите паяци. Преди бяха средно по 25 автомобила дневно, сега са много повече. Общо техническите средства тип "паяк" са пет, сега работят 4 от тях, скоро пускаме и петия. След 17 часа се работи по-трудно, защото е тъмно и колегите работят по-бавно. Що се касае до множеството запитвания на какъв принцип се вдигат неправилно паркираните автомобили, съгласно инструкцията за работа на дейност "Репатриране" това, което аз изисквам, е да се вдига най-пречещия автомобил, спрял на пешеходна пътека, затрудняващ пешеходци, възрастни хора, майки с колички. Ако има 10 автомобила, спрели на една улица, се вдигат първият и последният, но с приоритет е най-пречещият", каза Младен Иванов. Той коментира и акцията по премахването на трошките от варненските улици. Само за миналата година са премахнати над 700 стари коли във Варна. "Голям ефект имат стикер-предписанията, които поставяме 14 дни преди вдигането на колите. Пред това изпращаме и писма. Гражданите декларират какво смятат да правят със стария си автомобил, дали ще го приберат в частен имот, дали ще го демонтират на части или ще го предадат за скрап. Имаме случай, при който се декларира дадено обстоятелство, но не се изпълнява, затова ние проверяваме дали всичко е изпълнено според заявеното. Ако автомобилът е още там директно го репатрираме. Ние сме репатрирали за 2019 г. по-малко от 200 коли, другите собствениците са си ги изместили. И продължаваме в тази насока", допълни шефът на зоната. Той допълни, че цените в зона широк център са приети заедно с приемането на цените за централната част с решение на Общинския съвет във Варна. "Разлика ще има само за юридическите лица, т.е. служебният абонамент в зона широк център, дори извън зоната, цената е 300 лв. с ДДС месечно, като се плати веднъж за годината се заплащат 11 вноски, т.е. едната е отстъпка. Това прави 3300 лв. за година, а не 3600 лв. За юридическите лица локалното платено паркиране е малко по-евтино, 120 лв. за широк център, а за зона център то е 150 лв. При кратковременното паркиране за живущите цената е еднаква. Месечно очакваме поне двойни приходи спрямо сегашната "синя зона", така сме го планирали. Сега месечно приходите са около 150 000 лв.", обясни Младен Иванов. Що се отнася до въвеждането на "синята зона" в събота и неделя Иванов сподели, че съображенията за въвеждането на платено паркиране в почивните дни, е да има повече места за паркиране. "Личното ми мнение е, че ако се работи събота и неделя, а ние имаме тази готовност, е необходимо първо да имаме широка обществена дискусия за това. Първо трябва да се въведе втория етап, да минат няколко месеца, да обследваме свободните паркоместа. Ако се окаже, че свободните паркоместа не са поне 15%, тогава ще се наложи да въведем платеното паркиране и в почивните дни. Но преди да се случи това трябва да се вземат различните гледни точки", каза Младен Иванов. Очаква се зоната да заработи до юни месец, като амбициите на ОП "Паркинги и синя зона" са това да се случи и по-рано. Повече вижте във видеото! |
Още по темата: | общо новини по темата: 233 | ||||||||||||
| |||||||||||||
предишна страница [ 1/39 ] следващата страница |