Учени изследват как се променя речта на малките деца по време на социална изолация | ||||||
| ||||||
Първите 3 години от живота на детето са период на големи промени. Част от тях са свързани със способността му да общува. Изследвания показват, че през втората и третата година децата научават средно по 40 думи на ден! Броят на думите, които децата научават е свързан и със средата на детето. Целта на изследването, в което участват семейства от 14 държави, е да се разбере как мерките за социално дистанциране, т.е., това че децата сега прекарват цялото си време вкъщи, вместо на ясла и детска градина, влияят на тяхното езиково развитие. На базата на проучването психолозите ще съставят препоръки как родителите да организират ежедневието на децата си при бъдещи ситуации на карантина и налагане на ограничителни мерки. Изследването се извършва под формата на онлайн въпросници за родители, които могат да се включат в него на този линк: https://forms.gle/bTRUcbqeA7eCENrq6. До момента участие в анкетата са взели над 2500 семейства. Идеята за проучването е на Наталия Картушина и Жулиен Майор от Университета в Осло, Норвегия (BabyLing ). Към тях се присъединяват психолози от САЩ, Великобритания, Канада, Швейцария, Германия, Франция, Испания, Турция, Нидерландия, Израел, Полша, Русия, Саудитска Арабия и България. Екипът в България се ръководи от доц. д-р Елена Андонова - ръководител на департамента по Когнитивна наука и психология в Нов български университет. В организацията се включва и Михаела Барокова - докторант по психология на развитието от Boston University. |
Още по темата: | общо новини по темата: 14988 | ||||||||||||
| |||||||||||||
предишна страница [ 1/2498 ] следващата страница |