10 000 лева глоба на морето за чадър и два шезлонга
"Процентът на нередностите в туристическите обекти тази година е по-малък, той е под 5 %. При направени 600 проверки са открити 20 нарушения". Това обяви в ефира на "Здравей, България" председателят на Комисията за защита на потребителите Димитър Маргаритов. И допълни, че през изминалия сезон хотелиерите и ресторантьорите са се старали повече.
Той коментира и кои са били най-фрапантните измами и какви глоби са получили нарушителите."Имаше случай, в който в офертата пише, че паркирането пред хотела е безплатно, а накрая се оказва, че това ни струва минимум 10 лв. На един от плажовете туристи бяха накарани да платят старите цени на шезлонгите и чадърите. Оправданието беше, че служителят е нов и се е объркал. Това бяха примери как в България се правят опити за дребно хитруване", поясни Маргаритов.
Средната стойност на една наша глоба е между 5 и 10 хиляди лева, уточни шефът на Комисията за защита на потребителя.
"Имаше старание на хотелиерите и ресторантьорите по морето да привличат клиенти с коректно отношение и със сравнително ниски цени. Процентът на нарушенията е по-малък от миналите години. Около 150 са жалбите по Черноморието за сезона“, добави той.
"10 000 лева е глобата за случая в Черноморец, при който бяха накарали потребителите да заплатят комплект чадър и шезлонг, защото били на първа линия. Това бе опит да бъде заблуден потребителя, че няма право на избор. Потребителите бяха задължени да си вземат два шезлонга и чадър“, каза още Маргаритов.